UCZELNIA:

Bankowa (i nie tylko) kariera w Akademii WBK

Praca w zespole, umiejętność zarządzania czasem i komunikacja to częste wymagania pracodawców wobec kandydatów. Studenci mogą nabywać te kompetencje dzięki partnerom Biura Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dziś rozpoczęło się funkcjonowanie Akademii Kariery BZ WBK.

Cykl spotkań zainaugurował wykład „E(R)ewolucja w bankowości”. Prowadzącym był Dominik Dzieńdziura, dyrektor regionu Zielona Góra banku WBK. Poświęcił uwagę zmianom technologicznym, jakie wprowadził sektor bankowy na przestrzeni lat.

Pewnie część z tych młodych ludzi nie pamięta, jak było kilka, kilkanaście lat temu, ale myślę, że będą z zaciekawieniem słuchać o nowinkach, jakie będziemy wdrażać w następnych latach. Liczę na to, że dla części z nich to będzie na tyle interesujące, że zechcą posprawdzać, jak to wygląda od naszej strony lady.Dominik Dzieńdziura

Praca w banku to jednak nie tylko okienko lub lada. Dyrektor regionalny WBK przyznaje, że na temat branży bankowej pokutuje wiele stereotypów. Na praktyki zgłaszają się najczęściej studenci ekonomii. Tymczasem branża potrzebuje wielu specjalistów: matematyków, informatyków i osób do kontaktu z klientem. Na tym ostatnim stanowisku sprawdzają się humaniści.

Potrafią bardzo fajnie nawiązywać kontakty z klientami, budować relacje. Są bardzo wyczuleni na miękkie aspekty relacji z klientami. Natomiast w dzisiejszym świecie, kiedy aplikacje komputerowe bardzo ułatwiają nam liczenie, te kompetencje związane ze ścisłym podejściem do tematu nie są aż tak istotne. Tak naprawdę przy otwartym umyśle i interdyscyplinarnym podejściu do własnego rozwoju można osiągnąć najlepsze efekty w karierze zawodowej w każdej dziedzinie.Dominik Dzieńdziura

Pomimo nazwy, Akademia Kariery BZ WBK ma kształtować kompetencje niezbędne w każdej pracy. To m.in. umiejętność zarządzania czasem czy autoprezentacji. Pierwsze warsztaty dla studentów poprowadzi absolwentka historii Uniwersytetu Zielonogórskiego, Joanna Laskowska-Dziubek.

Mamy cztery warsztaty rozwijające umiejętności zarządzania czasem, komunikacją, budowanie zespołów czy autoprezentację, które dzisiaj są bardzo ważne. Patrząc z perspektywy przyszłego pracodawcy, młodzi ludzie tego potrzebują. To nie tylko budowanie kompetencji w sektorze bankowym. Tak naprawdę w każdym sektorze są one potrzebne. Kiedy idziemy na rozmowę kwalifikacyjną, to na każdej rozmowie musimy się pokazać. W każdym sektorze pracujemy w zespole, komunikujemy się z klientem czy wewnętrznie. Jesteśmy wykonawcą jako bank, natomiast pokazujemy młodym ludziom te aspekty, które są potrzebne w przyszłości w pracy.Joanna Laskowska-Dziubek, kierownik obsługi klienta indywidualnego, I Oddział WBK w Zielonej Górze

Gościem Akademii był również przedstawiciel gubińskiego oddziału WBK. Zauważa, że studenci UZ korzystają z możliwości praktyk poza Zieloną Górą. Zgadza się również z tym, że wykształcenie pracowników jest bardzo zróżnicowane i nie decyduje ostatecznie o zatrudnieniu.

Patrząc na moich kolegów i koleżanki zatrudnionych w banku, to, jaką kto skończył uczelnię bądź kierunek, nie wpływa na to, co się robi w banku. Taki jest przekrój zawodów wśród pracowników, że nie ma to specjalnie znaczenia.Tomasz Bator, dyrektor oddziału BZ WBK w Gubinie

Akademia Kariery BZ WBK będzie działać przez cały rok akademicki. Informacje o najbliższych warsztatach bądź wykładach będą publikowane na stronie bk.uz.zgora.pl.

 

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close