ZIELONA GÓRA:

Czy w Zielonej Górze będą buspasy?

Komunikacja miejska rozwija się w Zielonej Górze, a skoro są już autobusy elektryczne i Centrum Przesiadkowe, to czy następnym krokiem będą buspasy? Jeden z mieszkańców miasta złożył zapytanie do prezydenta miasta w tej sprawie.

W imieniu zainteresowanego rozwojem komunikacji miejskiej mieszkańca, interpelację złożył radny Jacek Budziński. Zielonogórzanin pyta wprost – czy miasto planuje wprowadzenie buspasów nie tylko na niektórych odcinkach, ale na całej trasie?

Buspasy tworzy się na ciągach komunikacyjnych, na których występuje kongestia ruchu, a częstotliwość kursowania autobusów jest wysoka. Najczęściej buspasy wydziela się na trasach z co najmniej trzema pasami ruchu w jednym kierunku – wyjaśnia w swojej odpowiedzi prezydent miasta i dodaje – W naszym mieście, przy obecnym układzie komunikacyjnym, nie ma możliwości tworzenia buspasów na całych trasach przejazdu autobusów, ponieważ maksymalna ilość pasów w jednym kierunku to dwa lub jeden pas (wyjątek stanowią dojazdy do skrzyżowań, gdzie trzeci pas to prawoskręt lub lewoskręt). W Zielonej Górze istnieje jeden główny korytarz, na którym autobusy kursują z częstotliwością większą niż co 10 minut tj. odcinek ul. Wyszyńskiego, al. Wojska Polskiego, Bohaterów Westerplatte, Staszica i ul. Waryńskiego, ale autobusy nie mają problemów z pokonaniem tego odcinka. Problematycznym i skutkującym opóźnieniami w realizacji kursów jest odcinek ulic: Dąbrówki, Długiej i al. Konstytucji 3 Maja, jednak autobusy nie kursują tam z częstotliwością większą niż co 15 minut. Sytuacja na wspomnianym odcinku z pewnością ulegnie poprawie po przebudowie skrzyżowania ulicy Wrocławskiej z ulicą Sienkiewicza oraz po wybudowaniu obwodnicy południowej – brzmi odpowiedź Janusza Kubickiego. Prezydent wskazuje także miejsca, gdzie odcinkowe buspasy na wniosek MZK, zostały wprowadzone przy:

– pokonywaniu skrzyżowania Lwowska-Wrocławska w kierunku do cmentarza,

– pokonywaniu skrzyżowania ul. Chrobrego z ul. Piłsudskiego (lewoskręt)

– Szosa Kisielińska na wysokości Os. Pomorskiego w kierunku Kisielina,

– ul. Batorego odcinek tworzący pas postojów dla autobusów,

– ul. Batorego odcinek od wyjazdu z Leroy Merlin do zatoki autobusowej przed rondem Stefana Batorego.

SKOMENTUJ ARTYKUŁ

Tagi
Zobacz więcej
Back to top button
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close