AUDYCJE 96 FM:Kultura

Zaczytany radny! [Zielona góra czyta z Indexem]

U mnie w domu była taka zasada: jeżeli wydałem kieszonkowe na zakup książki, to cała suma była mi zwracana – mówi gość, czwartego już odcinka audycji Zielona Góra czyta z Indexem, Pan Andrzej Brachmański.

Radny Miasta Zielona Góra z klubu Zielona Razem czyta dużo, nawet bardzo dużo. Kiedy weźmie ciekawą książkę, nie odłoży jej, póki nie skończy czytać. Skąd ta miłość do książek?  Okazuje się, że tekst Agnieszki Osieckiej o tym, jak dobrze mieć sąsiada- w tym przypadku- nie jest tylko frazesem:

Zielona Góra czyta z Indexem cz.1

Pan Andrzej nie ogląda telewizji i zawsze znajduje czas na czytanie. Czy ta miłość do czytania sprawdzała się również w szkole? Z lekturami bywało różnie, ale ratowały go przedwojenne bryki:

Zielona Góra czyta z Indexem cz.2

Jak się okazuje, to nieprawda, że do lektur szkolnych wraca się rzadko. I “Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej potrafi się podobać, a jak z Sienkiewiczem? Pan Andrzej “Potop” przeczytał jako ośmioletni chłopiec. Dzisiaj specjalnie dla słuchaczy Akademickiego Radia Index czyta fragment „Quo vadis”.

We fragmencie, Markus Winicjusz wyjawia Petroniuszowi, czego pragnie. Chce Ligii! Odkąd ją ujrzał w domu Aulusa,  nie może przestać o niej myśleć. Nie wie, jak ją zdobyć, dlatego oczekuje od Petroniusza konkretnej rady. W końcu ten jako starszy i przystojniejszy, zwany zresztą arbitrem elegancji,  miał już doświadczenie w tym temacie.

„Quo vadis” czyta Andrzej Brachmański:

Zielona Góra czyta z Indexem cz.3

 

Kolejny odcinek już za tydzień o 10.30 na fali 96FM!

 

Akademickie Radio Index wraz z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze wspierają kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2016/2017, w tym szczególnie, upowszechnianie czytelnictwa.

 

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close