UCZELNIA:

Przepis na szacunek od dzieci i do dzieci? Nie dominacja, lecz kooperacja

Podstawą dobrego wychowania jest kooperacja z dziećmi. To nie tylko hasło, które powinno być dewizą wszystkich nauczycieli, ale również nazwa studenckiego koła na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Koło Naukowe “Kooperacja” działa od 2006 roku na Wydziale Pedagogiki, Psychologii i Socjologii. Organizuje rozmaite wydarzenia dla dzieci w przedszkolach i szkołach: zajęcia plastyczne, ruchowe, czytanie najmłodszym.

Na antenie radia Index o kole mówiła Michalina Nazarenko, członkini z czteroletnim stażem, a od tego roku – przewodnicząca organizacji. Przyznaje, że taka praca daje wiele doświadczenia przyszłemu nauczycielowi:

Z pewnością to pomaga nie tyle dla pracodawcy, bo jest wpis w CV, ile dla naszej świadomości w tym zawodzie. Będąc w tych przedszkolach co jakiś czas, pracując z dziećmi na bieżąco, poznajemy to wszystko w praktyce chociaż przez te kilka minut. Może się to wydawać łatwe, kolorowe, a jednak wchodzi się do tego świata i trzeba przekonać do siebie dzieci i nauczyciela, który na ciebie patrzy. A także samą siebie do tego, by być autorytetem dla dziecka. Myślę, że to mi się udaje.Michalina Nazarenko

“Kooperacja” wychodzi też poza szkolną ławkę. Studentki odwiedzały już dziecięcy oddział szpitala i Zakład Karny w Krzywańcu, gdzie przebywają matki z dziećmi. Za zaangażowanie społeczne koło otrzymało nagrodę “Laur Naukowca”.

Najbliższe spotkanie organizacji już w ten wtorek, 20 lutego. Kto wie, może wraz z rozpoczęciem letniego semestru komuś zakiełkuje w głowie pomysł na studencką działalność? Ciekawi szczegółów mogą wejść na fanpage koła i wysłuchać całego wywiadu Małgorzaty Bugaj.

Michalina Nazarenko, przewodnicząca Studenckiego Koła Naukowego “Kooperacja”

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close