UCZELNIA:

Konferencja na UZ

Cel konferencji:

Zdiagnozowanie oczekiwań społecznych stawianych wobec ucznia, nauczyciela oraz szkoły; wymiana doświadczeń z zakresu diagnozowania i interpretowania zmian zachodzących w rzeczywistości edukacyjnej; poznanie dylematów związanych z funkcjonowaniem w roli ucznia, nauczyciela; integracja środowisk akademickich i środowisk zajmujących się konceptualizacją i realizacją projektów edukacyjnych.



Główne sekcje tematyczne obejmują:

Szkoła – refleksja nad społecznymi uwarunkowaniami pracy szkoły, ukazanie wartości preferowanych we współczesnej szkole; wskazanie funkcji rozwojowych szkoły; ukazanie procesów komunikacyjnych we współczesnej szkole; dyskusja nad kulturą szkoły; zaprezentowanie uwarunkowań procesów rozwojowych, mających miejsce w szkole, dyskusja nad oczekiwaniami społecznymi wobec szkoły; 

Nauczyciel – refleksja nad środowiskiem nauczycielskim z perspektywy badań historycznych; przedstawienie doświadczeń praktyków zatrudnionych w placówkach oświatowych i wychowawczych; zaprezentowanie stanu pedeutologii w zakresie badań, jak i teoretycznych koncepcji odnoszących się do zawodu nauczycielskiego – a w szczególności obecnej kondycji stanu nauczycielskiego, barier utrudniających nauczycielom zawodowy rozwój; stanu dyskusji pomiędzy aksjologicznym a prakseologicznym podejściem do zawodu nauczycielskiego, problemów, które w bliższej i dalszej przyszłości będą dotyczyły środowiska nauczycielskiego; obszaru powinności i odpowiedzialności nauczycieli;
Uczeń – relacje panujące między uczniami a nauczycielami; miejsce ucznia w zmieniające się szkole; oczekiwania społeczne wobec uczniów; przygotowanie ucznia do świadomego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej; refleksja nad funkcjonowaniem uczniów w wielokulturowej rzeczywistości szkolnej.
 
Więcej informacji na temat konferencji znajdziecie na www.uz.zgora.pl

Autor: Radio Index

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00