LUBUSKIE:

Do Frankfurtu i Gorzowa nowym pociągiem. Pesa wywiązała się z ugody

W województwie lubuskim, a także na drugą stronę Odry będzie kursował nowy pociąg – spalinowy zespół trakcyjny Link. Dostarczyła go bydgoska Pesa, w ramach ugody z samorządem za niedotrzymanie umowy z 2013 roku.

Problemem był wówczas brak homologacji, która uprawniałaby do wjazdu pociągu na teren Niemiec.

Niestety – podejrzewam, że z przyczyn niezależnych do końca od producenta – strona niemiecka nie wydała certyfikatu uprawniającego. W związku z tym nasz zakup nie był do końca spełniony. Posiadaliśmy szynobusy, ale bez możliwości wjazdu. Tu pojawił się problem natury prawnej – według umowy pociągi powinny mieć homologację, w związku z tym województwo powinno naliczyć karę. Tak też uczyniło. Podjęliśmy starania, aby ten konflikt jak najszybciej rozwiązać. Usiedliśmy do stołu negocjacyjnego i efektem tego było podpisanie ugody, że w ramach rekompensaty nie pieniężnej, ale barterowej, otrzymujemy dwa składy.Sławomir Kotylak, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego

Teraz pociąg ma już homologację obu krajów i może kursować między Polską a Niemcami. W swój pierwszy kurs wyruszył jednak z Zielonej Góry do Czerwieńska.

Jest to jeden z najnowszych pojazdów z napędem spalinowym, jaki Pesa wypuszcza na rynek. Bazuje on w bardzo dużym zakresie na konstrukcji, jakie dostarczamy do Deutsche Bahn. Podstawowe parametry: może poruszać się 120 kilometrów na godzinę w Polsce, 140 w Niemczech. W pełni klimatyzowany pojazd, wyposażony w systemy monitoringu i zliczania pasażerów, system zdalnej diagnostyki, który jest pomocny nie tylko dla serwisu, ale i dla obsługi pojazdów. Pociag jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami.Jerzy Berg, dyrektor sprzedaży rynku kolejowego Pesa Bydgoszcz

Pociąg trafi do regularnego ruchu we wtorek. Będzie obsługiwał trasę Zielona Góra Główna-Frankfurt nad Odrą oraz Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski.

Trzy połączenia dziennie do Frankfurtu – po godzinie 6:00, 10:00 i 16:00. W zależności od potrzeb i możliwości technicznych będzie także jeździł także na linii Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski przez Międzyrzecz.Krzysztof Pawlak, dyrektor lubuskiego oddziału Przewozów Regionalnych

Pociąg kosztował ponad 17 milionów złotych. Drugi egzemplarz nowego składu pojawi się w naszym regionie przed świętami.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close