POLSKA I ŚWIAT:

Urzędy w sieci: e-składka, e-zwolnienia, a teraz także e-meldunek

2018 rok przyniósł zmiany nie tylko w opłacaniu składek do ZUS-u, ale również w meldunkach. Tutaj także działa elektroniczny system. Usługę uruchomiło Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji.

System E-meldunek umożliwia zameldowanie na pobyt stały i czasowy, przemeldowanie oraz skorzystanie z pełnomocnictwa do zameldowania innej osoby. Wniosek można wypełnić poprzez stronę obywatel.gov.pl. Tam należy potwierdzić swoją tożsamość profilem zaufanym. Jeśli nie posiadamy takiego profilu, zakładamy go za pomocą internetowego konta bankowego lub w punkcie potwierdzającym, np. urzędzie.

Gdy wniosek o zameldowanie dotyczy nas samych, dane osobowe automatycznie pojawią się w rubrykach formularza. Jeśli składamy go jako pełnomocnicy, musimy dołączyć upoważnienie. Oprócz tego należy przygotować skan dokumentu, który potwierdza tytuł prawny do lokalu albo oświadczenie właściciela o pobycie lokatora.

Po wypełnieniu wniosek wysyła się on-line na adres urzędu odpowiedniego dla miejsca zameldowania. Konieczne może być dostarczenie oryginałów dokumentów. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały urząd wydaje bezpłatnie, za zaświadczenie na pobyt czasowy zapłacimy 17 złotych.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00