ZIELONA GÓRA:

Elektryczne auto dla urzędu miasta. Na razie do testów

Nowe auto na wyposażeniu zielonogórskiego urzędu miasta. Magistrat otrzymał elektryczny samochód. Na razie egzemplarz testowy, ale niewykluczone, że takich aut będzie więcej.

Chcemy być miastem ekologicznym. Myślę, że byłby to dobry przykład dla pozostałych instytucji, że warto zainwestować w pojazdy elektryczne, które mniej kopcą, mniej smrodzą. Dzięki temu powietrze w mieście będzie czystsze. Myślę, że nie ma odwrotu od tego, abyśmy docelowo wszyscy posiadali samochody elektryczne, bo ta tendencja jest coraz silniejsza. Polska, mam nadzieję, będzie liderem elektromobilności, o czym mówi często rząd.Janusz Kubicki

Prezydent przypomniał również, że w mieście trwają przygotowania do wprowadzenia elektrycznych autobusów. Trwa przebudowa Centrum Przesiadkowego, która jest elementem całego projektu.

Magistrat testuje auto Hyundai IONIQ Electric. Pojazd może na jednym ładowaniu przejechać 280 kilometrów. Może być ładowany zarówno w przeznaczonych do tego stacjach, jak i z gniazdka elektrycznego. Test samochodu potrwa kilka dni. Janusz Kubicki zapowiada, że do eksploatacji może wejść ich więcej.

Chciałbym, żeby jeszcze w tym roku samochody elektryczne pojawiły się w urzędzie na stałe. Rozglądaliśmy się, kiedyś miałem okazję rozmawiać z przedstawicielem Hyundaia, który akurat był w Zielonej Górze. Od słowa do słowa wyszło, że będą mieli samochód elektryczny. Zapytałem, czy nie byłoby szansy go przetestować, zobaczyć. Zaproponowali, że są gotowi, stąd samochód pojawił się w Zielonej Górzezakończył prezydent, a potem wsiadł do pojazdu i okrążył nim parking.

Oprócz Hyundaia mają być sprawdzane inne marki. Urząd pytał już firmę Ursus – dostawcę elektrycznych autobusów dla miasta – kiedy rozpocznie produkcję samochodów osobowych.

Próbną jazdę elektrycznym autem ma za sobą również kierowca prezydenta. Krzysztof Gulba zwraca uwagę na cichą pracę silnika i wygodę jazdy.

To jest takie niespotykane – wiadomo, że w samochodach odgłos silnika jest słyszalny, a tutaj jest bardzo cicho. Wyposażenie bardzo dobre, niczym nie różni się od standardowego auta.Krzysztof Gulba

Hyundai IONIQ Electric – dane techniczne

maksymalna moc: 122 KM/88 KW

wyjściowa moc zestawu akumulatorów: 28 kWh

dwa gniazda ładujące (jedno do tradycyjnego, drugie do szybkiego – 80% naładowania w 23 minuty)

system utrzymywania pasa ruchu, autonomicznego hamowania i monitorowania “martwego pola”

zerowa emisja dwutlenku węgla

 

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close