AUDYCJE 96 FM:

2018 rok z polonistycznego punktu widzenia [Polski na tapecie]

Początek nowego roku to zwykle czas na podsumowanie tego, co wydarzyło się w poprzednim. Z czego go zapamiętamy? Na pewno z ciekawych rozmów na temat języka polskiego.

Rok 2018 był pomyślny dla wielu wykładowców Uniwersytetu Zielonogórskiego, w tym dla językoznawców. Prof. Magdalena Steciąg otrzymała grant w wysokości ponad 280 tysięcy złotych na projekt badawczy, który dotyczy kontaktów językowych Polaków i Czechów. Razem z doktorantami naszej uczelni oraz naukowcami z uniwersytetu w Hradcu Kralove sprawdzi, w jaki sposób porozumiewają się ludzie na polsko-czeskim pograniczu: czy używają języków ojczystych, czy coraz bardziej powszechnego angielskiego.

Był to także rok poświęcony poezji, a konkretnie twórczości Zbigniewa Herberta. Okazję do zapoznania się z dorobkiem artysty na nowo dał „Wybór poezji”, który ukazał się w popularnej serii „Biblioteka Narodowa”. Duży wkład w powstanie publikacji miała prof. Małgorzata Mikołajczak – literaturoznawczyni, także z Uniwersytetu Zielonogórskiego. W audycji „Polski na tapecie” mówiła nie tylko o tej książce, ale również o początkach naukowego zainteresowania poezją Herberta.

Aby dowiedzieć się więcej o polszczyźnie, warto było też wyjść poza uczelnię i posłuchać np. wypowiedzi Michała Rusinka. Autor takich książek jak „Pypcie na języku” i „Jak się dogadać?” odwiedził latem bibliotekę Norwida. W radiowej rozmowie z pisarzem dowiedzieliśmy się na przykład, że sztuki przekonywania i argumentowania – retoryki – z łatwością mogą nauczyć się nawet dzieci.

Bardziej szczegółowe polonistyczne podsumowanie 2018 roku – poniżej.

Polski na tapecie – audycja z 4.01.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close