ZIELONA GÓRA:

Winobraniowy plakat wybrany. Trafiony czy niesmaczny?

Wiemy już, jaki plakat posłuży jako tło afisza promującego Winobranie. To projekt autorstwa Magdaleny Wosik z Wrocławia. Wyboru najlepszych prac dokonano w Galerii Pro Arte. Nie obyło się jednak bez kontrowersji.

Zwycięski plakat przedstawia dwie nagie postacie na fioletowym tle. Ich okolice intymne są zasłonięte kiśćmi winogron. To jeden z powodów, dla którego wielu zielonogórzan uważa plakat za zbyt śmiały. Takie opinie znajdziemy na stronach lokalnych mediów i m.in. na Facebooku organizatora konkursu.

Krytyczne opinie na temat pracy Magdaleny Wosik wyrazili też lokalni politycy, m.in. Olimpia Tomczyk-Iwko, Jacek Budziński i Radosław Korach.

Są też jednak głosy, które odnoszą się do symboliki plakatu. Część mieszkańców twierdzi, że plakat wpisuje się idealnie w postrzeganie postaci Bachusa – boga wina, płodności i obfitości. Także kolorystyka, w której dominuje fiolet i zieleń, może kojarzyć się z barwą wina.

Pozostałe nagrody w konkursie – dwa wyróżnienia – otrzymali Marcelina Rydelek, absolwentka katowickiej ASP i Grzegorz Myćka, doktorant Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Nagrodzone projekty możecie zobaczyć poniżej.

źródło: http://facebook.com/GaleriaSztukiProArte

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close