UCZELNIA:ZIELONA GÓRA:

Nauka leczenia sztuką? To propozycja uczelni i Ewy Minge

Specjaliści w dziedzinie arteterapii i władze Uniwersytetu Zielonogórskiego dyskutują o naukowych perspektywach uczelni. Tematem ich spotkania była możliwość uruchomienia nowego kierunku studiów, jakim jest właśnie arteterapia.

Arteterapia to forma psychoterapii połączona ze sztuką i doradztwem personalnym. Rysunki, obrazy czy inne dzieła wizualne jakie tworzą pacjenci, pełnią rolę narzędzia komunikacji. Pomagają wyrazić emocje, a przez to zmniejszyć stres, rozwinąć umiejętności społeczne i podbudować poczucie własnej wartości. Arteterapię wykorzystuje się do pracy m.in. z osobami zmagającymi się z chorobą nowotworową. Takie wsparcie może się okazać przydatne dla podopiecznych fundacji Ewy Minge.

W rektoracie uczelni oprócz projektantki mody i założycielki fundacji Black Butterflies gościły przedstawicielki Stowarzyszenia Arteterapeutów Polskich „Kajros” – prof. Wita Szulc i dr Anita Stefańska.

Uniwersytet Zielonogórski reprezentował rektor, prof. Tadeusz Kuczyński, prorektor Magdalena Graczyk oraz dziekani wydziałów: Artystycznego, Pedagogiki, Psychologii i Socjologii oraz Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu.

Na spotkaniu obecny był również David Read Johnson, profesor Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego Yale. Zajmuje się dramaterapią i leczeniem zaburzeń posttraumatycznych , a także kształceniem ekspertów w tej dyscyplinie. Uczy m.in., jak w emocjonalnym wsparciu pacjenta wykorzystywać muzykę, taniec i teatr.

Pomysłodawczynią utworzenia kierunku arteterapia na zielonogórskiej uczelni jest prof. Alicja Kuczyńska z Instytutu Psychologii.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close