niedziela , 20 Sierpień 2017
Home / Informacje / ZIELONA GÓRA: / Lek(tura) na nudę! Nowy – stary kanon, czyli jak omawiać lektury, aby zaciekawić uczniów
Zdjęcie z warsztatów (fot. B.Kapela-Bagińska)

Lek(tura) na nudę! Nowy – stary kanon, czyli jak omawiać lektury, aby zaciekawić uczniów

Poloniści z zielonogórskich szkół już ją poznali i pokochali. Doktor Beata Kapela-Bagińska – nauczycielka z sopockiego liceum, adiunkt w Katedrze Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Gdańskiego, specjalistka w zakresie dydaktyki kolejny raz poprowadzi warsztaty dla nauczycieli języka polskiego z naszego województwa.

Większość polonistów (ciekawe, czy minister edukacji również, przecież też polonistka!) lubi czytać obszerne lektury. Co tam, kilkaset stron, przy tysiącu dopiero się rozgrzewają. Żarty żartami, ale z perspektywy ucznia wygląda to inaczej. Jak to jest z młodymi? Czytają?

dr Beata Kapela-Bagińska

Czytają, co lubią, ale niestety czytać muszą nawet to, czego nie sposób lubić. Ogromna rola nauczycieli w tym, aby zachęcić młodych do czytania lektur, tych obowiązkowych szczególnie. I tutaj wkracza Pani Beata, która mam mnóstwo pomysłów. Program szkolenia obejmuje między innymi technikę play roules.

dr Beata Kapela-Bagińska

Zajęcia odbędą się 9 września w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze. Nauczyciele poznają również sposoby kreatywnego przetwarzania tekstu.

dr Beata Kapela-Bagińska

Warsztaty odbędą się w dwóch grupach :

  • pierwsza: od 09.00-14.00
  • druga od 14.30- 19.30

TUTAJ możecie spróbować się jeszcze zapisać. Wprawdzie mamy informację, że jest już komplet, ale – kto wie – może znajdzie się  kilka dodatkowych miejsc.

Poniżej zapis rozmowy z dr Beatą Kapelą-Bagińską. W niej, między innymi, o nowej podstawie programowej i dobrej zmianie.

rozmowa M. Bugaj z dr Beatą Kapelą-Bagińską

 

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Komentarze

X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close