LUBUSKIE:

Z Gorzowa do Zielonej Góry pociągiem promocyjnie

Pierwszy szynobus połączył obie lubuskie stolice 24 listopada. Sygnał do jego odjazdu dała marszałek Elżbieta Polak. Pierwszy kurs cieszył się sporym powodzeniem. Skorzystali z niego tylko pasjonaci kolejnictwa, ale i pasażerowie, którzy mieli w Gorzowie do załatwienia ważne spraw, jak np. odwiedziny bliskich w szpitalu. "Rekin" pokonuje trasę z Zielonej Góry do Gorzowa w dwie godziny.

Jak przekonuje marszałek Polak, warto podróżować pociągami, bo to jest doskonała alternatywa dla autobusów. – Pociąg jest zdecydowanie wygodniejszy niż autobus, poza tym można spokojnie przeczytać gazetę, porozmawiać z pasażerami. Ja osobiście jestem fanką podróży pociągiem – mówiła.

Regularne połączenie na trasie Zielona Góra – Gorzów ruszy 15 grudnia. Za bilet normalny trzeba będzie zapłacić 23 zł 60 gr, czyli o kilka złotych mniej niż za przejazd autobusem na tej samej trasie.

Szynobus, który będzie jeździł na trasie Zielona Góra- Gorzów Wlkp. to jeden z czterech tego typu pojazdów zakupionych przez województwo w ramach projektu współfinansowanego ze środków LRPO na lata 2007-2013 „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie”. Całkowita wartość projektu: 49,2 mln zł, dofinansowanie: 41,8 mln zł.

Kolejne pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w nieprzekraczalnym terminie do 13 grudnia br. Dwa z nich obsługiwać będą połączenia Zielona Góra – Gorzów Wlkp. już od 15 grudnia. W okresie przejściowym, tj. do czasu uzyskania świadectwa homologacji umożliwiającego eksploatację taboru na terenie Niemiec, dwa składy obsłużą linię Kostrzyn – Krzyż. Po tym terminie jeden szynobus skierowany zostanie na linię (Krzyż) Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (Berlin), drugi – na trasę Zielona Góra – Frankfurt (Oder). Pojazdy te będą spełniać wszystkie wymagania uwarunkowane prawem polskim i wspólnotowym. Będą posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych – co najmniej dwóch osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna nie będzie mniejsza od 120 km/h.

Autor: PH / źródło: lubuskie.pl

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00