Home / Informacje / Region / Z Gorzowa do Zielonej Góry pociągiem promocyjnie
fot. lubuskie.pl
Z Gorzowa do Zielonej Góry pociągiem promocyjnie (fot. lubuskie.pl)

Z Gorzowa do Zielonej Góry pociągiem promocyjnie

Pierwszy szynobus połączył obie lubuskie stolice 24 listopada. Sygnał do jego odjazdu dała marszałek Elżbieta Polak. Pierwszy kurs cieszył się sporym powodzeniem. Skorzystali z niego tylko pasjonaci kolejnictwa, ale i pasażerowie, którzy mieli w Gorzowie do załatwienia ważne spraw, jak np. odwiedziny bliskich w szpitalu. "Rekin" pokonuje trasę z Zielonej Góry do Gorzowa w dwie godziny.

Jak przekonuje marszałek Polak, warto podróżować pociągami, bo to jest doskonała alternatywa dla autobusów. – Pociąg jest zdecydowanie wygodniejszy niż autobus, poza tym można spokojnie przeczytać gazetę, porozmawiać z pasażerami. Ja osobiście jestem fanką podróży pociągiem – mówiła.

Regularne połączenie na trasie Zielona Góra – Gorzów ruszy 15 grudnia. Za bilet normalny trzeba będzie zapłacić 23 zł 60 gr, czyli o kilka złotych mniej niż za przejazd autobusem na tej samej trasie.

Szynobus, który będzie jeździł na trasie Zielona Góra- Gorzów Wlkp. to jeden z czterech tego typu pojazdów zakupionych przez województwo w ramach projektu współfinansowanego ze środków LRPO na lata 2007-2013 „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie”. Całkowita wartość projektu: 49,2 mln zł, dofinansowanie: 41,8 mln zł.

Kolejne pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w nieprzekraczalnym terminie do 13 grudnia br. Dwa z nich obsługiwać będą połączenia Zielona Góra – Gorzów Wlkp. już od 15 grudnia. W okresie przejściowym, tj. do czasu uzyskania świadectwa homologacji umożliwiającego eksploatację taboru na terenie Niemiec, dwa składy obsłużą linię Kostrzyn – Krzyż. Po tym terminie jeden szynobus skierowany zostanie na linię (Krzyż) Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (Berlin), drugi – na trasę Zielona Góra – Frankfurt (Oder). Pojazdy te będą spełniać wszystkie wymagania uwarunkowane prawem polskim i wspólnotowym. Będą posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych – co najmniej dwóch osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna nie będzie mniejsza od 120 km/h.

Autor: PH / źródło: lubuskie.pl

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close