niedziela , 11 Grudzień 2016
Home / Informacje / Polska i Świat / Jakich mamy matematyków?
(fot. www.sxc.hu)

Jakich mamy matematyków?

Nauczyciele mogą rejestrować swoje klasy przez formularz zgłoszeniowy dostępny na specjalnym portalu www.policzmytorazem.pl. Nabór chętnych trwa do 17 września.

Udział w badaniu jest całkowicie bezpłatny. Każdego roku wyniki diagnozy będą udostępniane zarejestrowanym nauczycielom tuż po e-egzaminie, którego pierwsza odsłona odbędzie się na początku października. W skład zestawu egzaminacyjnego wejdzie 20 zadań zamkniętych i 5-8 zadań otwartych. Cały egzamin potrwa 90 minut.

Projekt ma umożliwić monitorowanie wiedzy i umiejętności matematycznych gimnazjalistów w perspektywie trzech kolejnych lat. E-egzaminy co roku będą rozwiązywali ci sami uczniowie, a dzięki ich pracy nauczyciele i dyrektorzy otrzymają szczegółową informację na temat efektywności nauczania matematyki w swoich gimnazjach.

Projekt jest prowadzony przez dr Jacka Stańdo z Politechniki Łódzkiej. Jest on pionierem w badaniach edukacyjnych z wykorzystaniem rozwiązań internetowych. Pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej przeprowadził pierwsze w Polsce e-egzaminy.

W 2008 r. przetestował ponad 4 tysiące gimnazjalistów próbnym e-egzaminem z części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego, a w ubiegłym roku przeprowadził próbną e-maturę z matematyki. Obecnie wraz z wydawnictwem Nowa Era rozpoczął projekt “Policzmy to razem – Ogólnopolską Akcję Diagnozy Matematycznej”.

Jak zapewniają organizatorzy akcji, dzięki udziałowi w diagnozie nauczyciele matematyki będą mogli sprawdzić skuteczność swoich metod nauczania, a szkoła uzyskać diagnozę poziomu wiedzy i umiejętności gimnazjalistów z matematyki.

“Zebrane dane dostarczą wielu cennych informacji Ministerstwu Edukacji Narodowej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, a także samym nauczycielom” – wylicza dr Jacek Stańdo. “Badanie jest bardzo ważne ze względu na wprowadzenie w 2010 roku obowiązkowej matury z matematyki” – dodaje.

Twórcy akcji wierzą, że zastosowanie multimedialnych egzaminów wpłynie na podwyższenie poziomu umiejętności informatycznych uczniów, a także na ich zainteresowanie wiedzą i umiejętnościami z matematyki. Zachęci również nauczycieli i dyrektorów do praktycznego stosowania nowoczesnych rozwiązań w procesie nauczania oraz wypracowania dobrych praktyk egzaminowania z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Autor: Źródło: PAP Nauka w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close