KULTURA:

Reklama to podstawa

Piosenka wykorzystana w reklamie Kinder Bueno, zmysłowa budząca pozytywne emocje. Śliczna kobieta jedząca słodycze i mężczyzna.  Patrząc na nich i wczuwając się w takt muzyki aż ma się ochotę pójść do sklepu po Kinder Bueno.  Reklama na YouTube ma  526 794 tys. wyświetleń. Zainteresowanie jest, czyli został cel osiągnięty.

Utwór „Wkręceni – Nie ufaj mi” w wykonaniu Igora Herbuta budzi coraz większe zainteresowanie wśród fanów i hejterów. Teledysk dodany oficjalnie na YouTube 30 grudnia ma już 790 245 wyświetleń. Pod utworem aż roi się od komentarzy wskazujących, że słuchacze wybiorą się na film ze względu na piosenkę, która ich urzekła. Częsty ale jak skuteczny zabieg wykorzystywany by „zwabić” widza. Ciekawe tylko czy film będzie miał równie pozytywne opinie jak wabik czy może raczej będzie to  film pokroju „Och karol 2”. Jak by nie było, jedno jest pewne specjaliści od promocji nie próżnowali.

„Szukaj w ludziach dobra, znajdź w sobie wielki cel, uwierz w miłość od pierwszego wejrzenia” – słowa wypowiadane w rytmie wprawiającej w doskonały nastrój muzyki wypowiadane przez ludzi w różnym wieku. Po obejrzeniu reklamy aż  ma ochotę się krzyknąć „mogę wszystko”. Na koniec logo operatora sieci komórkowej Era. Sieć od dawna pod innym szyldem reklama jednak została w umyśle nie jednej osoby.

Uwagę przykuwają nie tylko reklamy, które wzbudzają pozytywne emocje. Dużym zainteresowaniem cieszą się również reklamy które jednych bawią do łez, a u innych wywołują niesmak. Bo kto z nas nie słyszał o cudownej wodzie Vytautas, której picie nie po, nie przed, a zamiast sexu jest najlepszym środkiem antykoncepcyjnym? Producent ameryki nie odkrył ale zainteresowanie wzbudził. Nie jeden zapewne skusił się na wodę chociażby z czystej ciekawości. Cel i tym razem został osiągnięty.

Reklamy w umiejętny sposób wykorzystują wszelkie możliwe metody manipulacji. Nikogo nie zdziwi zapewne również fakt, że większość ludzi wywiera nieustannie wpływ na innych w celu osiągnięcia zysku. Ile razy zdarzyło Ci się kupić coś mimo, że naprawdę tego nie chciałeś. Ile razy bliska osoba przekonała Cię do zrobienia czegoś na co nie miałeś ochoty. Ile razy zrobiłeś coś, pod wpływem pozytywnego wizerunku osoby, która Ci to doradziła. Ok – dość wyliczania.

Wpływamy na innych nieustannie, jedni robią to mniej inni bardziej świadomie. Jak świat światem manipulacja istniała i istnieć będzie jednak od nas tylko zależy czy umiejętnie będziemy się z  nią obchodzić.  Im większa świadomość tym mniejsza szansa na to, że ktoś nas zmanipuluje.

Gościem czwartkowej audycji „Po drugiej stronie lustra” była Maria Miłkowska, pasjonatka psychologii i rozwoju osobistego. Podczas rozmowy opowiedziała o metodach perswazji i manipulacji najczęściej wykorzystywanych w relacjach międzyludzkich. Jakie to są metody i jak się przed nimi bronić dowiecie się słuchając audycji:

Audycja „Po drugiej stronie lustra” odbywa się w każdy czwartek o godzinie 16:00.

Autor: Anita Zapolska

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00