Home / Informacje / Uczelnia / Wielki ruch w Kampusie B.
(fot. Krzysztof Burda)

Wielki ruch w Kampusie B.

Od godziny 9 odbywał się wykład Mokry interes, czyli co chemik może wyczarować z wody. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Dzieci wraz z rodzicami przybywali tłumnie.
Wykład prowadziła dr inż. Urszula Laska, absolwentka Politechniki Wrocławskiej.
Dla mnie praca z dziećmi jest ogromnym wyzwaniem. Kiedy zaproponowano mi pierwszy wykład z dziećmi uznałam, że dotychczas miałam do czynienia tylko ze studentami uczelni wyższych. Studenci wymagali ode mnie wiedzy, a niejednokrotnie nie zadawali pytań bo woleli się nie wychylać. Natomiast dzieci, nie oszukujmy się, wymagają nie tylko wiedzy, ale i wyobraźni. Wbrew pozorom dzieci zadają naprawdę mądre pytania. Mówiła wykładowczyni.
To wszystko działo się w Sali nr 8.
A obok w Auli C rozpoczynała się konferencja.
Rozmawialiśmy na ten temat z Katarzyną Kochan z Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Dzisiaj gościmy znamienite grono, które przyjechało z okazji konferencji poświęconej rokowi Korczaka w Polsce. Dzisiaj będzie bardzo wiele ciekawych imprez. Zaczynamy od występu zespołu Maki, który uświetni naszą konferencję. Później będziemy gościć laureatów konkursów, dzieci z klas I-III, które wykonały nam ponad 800 pięknych rysunków zdobiących aulę. Będziemy mieć licealistów i gimnazjalistów, którzy pisali eseje, a potem zapraszamy na coś dla ducha, czyli debatę naukową.
Debata naukowa porusza tematy:
1. Recepcja pedagogiki J. Korczaka w Polsce,
2. Aktualność spuścizny J. Korczaka,
3. Ewolucja opieki nad dziećmi,
4. Podmiotowość dziecka (w procesie edukacyjnym, wychowawczym i terapeutycznym, w relacjach dorosły-dziecko) w placówkach oświatowych, w instytucjach służby zdrowia, w sądzie, w rodzinie.
5. Samorządność dzieci jako przygotowanie do funkcjonowania w społeczeństwie obywatelskim.
6. Prawa dziecka.
 

Autor: Wojciech Góralski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close