LUBUSKIE:

Rowerem wzdłuż ,,Odrzanki”

Celem akcji jest także wskazanie na ważną rolę trasy kolejowej “Odrzanka”. Jak dodaje Waldemar Sługocki, wiceminister rozwoju regionalnego – Nie tylko z punktu widzenia znaczenia dla rozwoju społeczno-gospodarczego województwa lubuskiego, ale także układu transeuropejskiego – mówi wiceminister. Jego zdaniem rewitalizacja ,,Odrzanki” ma kluczowe znaczenie w rozwoju zachodniej Polski. Ważne jest również, aby w promocję tego pomysłu włączyli się samorządowcy i środowiska lokalne.

,,Odrzanka” wchodzi w skład Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego.-Jest to najkrótsza droga towarowa, łącząca Skandynawię z Morzem Adriatyckim- dodaje Artur Zasada, lubuski europoseł. -Aby ten korytarz środkowoeuropejski zaistniał musimy zakończyć kilka istotnych inwestycji. Taką inwestycją (…) jest trasa ekspresowa S3, Odrzanka oraz regulacja Odry. Równie istotne jest, abyśmy dbali o nasze lotniska, które są wzdłuż korytarza- kończy swoją wypowiedź A. Zasada.

Wcześniejsze próby zakładające kompleksową modernizację ,,Odrzanki” do najwyższych standardów europejskich pociągnęłyby za sobą koszty sięgające 10 miliardów złotych. Zdaniem wiceministra infrastruktury Andrzeja Massela jest to nierealne. – I w związku z tym przyjęliśmy bardziej pragmatyczne podejście. We współpracy z zespołem z ministerstwa rozwoju regionalnego zaczęliśmy przygotowywać (…) formułę rewitalizacyjną. Taka formuła jest również życzliwie widziana przez Komisję Europejską- dodaje wiceminister. Część pieniędzy na rewitalizację miałaby pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Modernizacja ,,Odrzanki” pozwoli na kursowanie pociągów z prędkością 100-120 km/h.
Według W. Sługockiego byłoby dobrze, aby środki na rewitalizację ,,Odrzanki” znalazły się jeszcze w tej perspektywie finansowej UE, co być może pozwoliłoby na zrealizowanie inwestycji do 2015 roku.

Autor: Jakub Suszka

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00