KULTURA:

Jak przyciągnąć widzów do teatru? Repertuarem skrojonym na miarę

To zadanie Działu Impresariatu Lubuskiego Teatru

Odsłaniamy przed Wami kolejne, nie tylko aktorskie kulisy Lubuskiego Teatru. Tym razem zaglądamy do Działu Impresariatu – jednostki, która w dużej mierze odpowiada za to, co jako widzowie zobaczymy na scenie.

Dział odpowiada przede wszystkim za repertuar teatru w kolejnych miesiącach. Odpowiada też za prezentację oferty w mieście i okolicy. Dzięki temu informacje o najbliższych spektaklach możemy znaleźć na słupach ogłoszeniowych, w szkołach czy firmach.

Moim zdaniem praca impresariatu jest bardzo rozległa i wielozadaniowa. Osoba pracująca w takim dziale musi być kreatywna i odpowiedzialna. Musi być otwarta na to, co dzieje się dookoła, wiedzieć, w którym momencie odpowiednio zadziałać tak, aby zachęcić widza do przyjścia do teatru.Magdalena Pawlak, kierownik Działu Impresariatu Lubuskiego Teatru

Nie można oczywiście pominąć promocji w mediach społecznościowych, takich jak Facebook bądź newsletter na stronie internetowej teatru.

Współpraca z placówkami edukacyjnymi polega również na tym, że dla uczniów i studentów jest przygotowywana oferta specjalna. Stałym elementem jest np. premiera studencka, na którą można kupić bilet w niższej cenie. Organizowane są też pokazowe spektakle dla nauczycieli.

Organizujemy spotkania – premiery albo próby przed premierami. Dział Literacki i osoby odpowiedzialne za edukację zapraszają na nie nauczycieli, którzy wcześniej mogą zobaczyć spektakl i stwierdzić, czy jest on odpowiedni dla uczniów. Myślę, że repertuar jest tak zbudowany, że każdy nauczyciel znajdzie coś dla swoich uczniów.Magdalena Pawlak

Ogromną popularnością cieszą się również Winobraniowe Spotkania Teatralne. Na scenie Lubuskiego Teatru goszczą wówczas aktorzy znani także z filmów i seriali. O tych i innych zadaniach Działu Impresariatu LT dowiecie się z całej rozmowy.

Magdalena Pawlak, kierownik Działu Impresariatu Lubuskiego Teatru

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00