KULTURA:

[Grało się] Mario, hydraulik, bohater i lekarz?

Dr. Mario został zaprojektowany przez Gunpei Yokoi i wyprodukowany z licencją Nintendo w 1990 r. Początkowo tytuł ukazał się na konsolach Famicom, NES oraz Game Boy.

Gra bardzo przypomina Tetrisa. W obu produkcjach gracz musi kontrolować spadające obiekty tak, aby utworzyć określony wzór umożliwiający uzyskanie punktów. Różnica polega na tym, że dobrze znane figury zostały zastąpione dwukolorowymi pigułkami. Kolory odpowiadają barwom (czerwony, niebieski i żółty) wirusów znajdujących się w wielkim słoiku. Celem gry jest ułożenie pigułek tak, aby stworzyć linię poziomą lub pionową złożoną z minimum czterech fragmentów tego samego koloru. Przynajmniej jednym z elementów musi być mikrob danej barwy, inaczej punkty nie zostaną przyznane. Po zlikwidowaniu wszystkich drobnoustrojów, gracz przechodzi na kolejny poziom, w który prędkość spadania jest zwiększona i jest więcej wirusów. Przegrać można tylko wtedy, gdy zablokuje się wlot do słoika.

Dr. Mario został wydany kilkakrotnie tylko na konsole Nintendo. Były to przede wszystkim reedycje oryginału na nowsze platformy, albo minigry w innych produkcjach. Sama postać Mario w kitlu pojawiła się w serii Super Smash Bros., jako alternatywny kostium, bądź osobna, grywalna jednostka.

Wizja tego, żeby hydraulik został lekarzem w ciągu 5 lat jest dość nierealna (Super Mario Bros – 1985 r., Dr. Mario – 1990). Najwidoczniej w Mushroom Kingdom każdy może leczyć ludzi lub grzyboludzi. Wystarczy tylko biły kitel, stetoskop i cały słoik kolorowych pigułek.

Autor: Maciej Skorżepo

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00