FILM:

Młodzieżowy remanent historii filmu – konkurs na recenzję

Czy historia Forresta Gumpa potrafi wciągnąć dzisiejszych nastolatków? Czy „Ojciec chrzestny” wciąż magnetyzuje? Czy „Pulp Fiction” budzi podobne emocje co 20 lat temu? Czy “Cinema Paradiso” wciąż wzrusza, a „Lśnienie” przeraża? Czy osoby urodzone w XXI wieku są w stanie wsiąknąć w świat „Imperium kontratakuje” lub uciec razem z głównym bohaterem „Lotu nad kukułczym gniazdem”? Czy jakikolwiek film potrafi w dalszym ciągu odmienić czyjeś życie?

Społeczne Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące „Szkoła Myślenia Twórczego” w Zielonej Górze organizuje konkurs, którym chce sprawdzić, czy uznane dzieła światowej kinematografii przetrwały próbę czasu i trafiają do młodych odbiorców. Uczniowie szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych z terenu województwa lubuskiego zaproszeni zostają do napisania recenzji filmu należącego do szeroko pojętego kanonu kina światowego.
Jakie filmy można recenzować? W regulaminie podane są m.in. linki do trzech różnych rankingów najlepszych filmów w historii. Z nich można wybierać, jednak z wyjątkiem tych, które powstały po 2001 roku. Recenzja nie może przekraczać dwóch standaryzowanych stron maszynopisu (1800 znaków na stronę).
Oceny prac dokona Jury, w skład którego wejdą osoby związane z mediami oraz kulturą. Za najlepsze prace przyznane zostaną atrakcyjne nagrody rzeczowe związane ze sztuką filmową (m.in. filmy DVD, książki oraz karnety do kina). Finaliści konkursu zostaną zaproszeni do uczestnictwa w warsztatach filmowych. Nagrodzone prace mogą zostać w całości lub fragmentach opublikowane w lubuskich mediach.

Prace konkursowe należy nadsyłać mailowo na adres liceum@slo.zgora.pl do 3 kwietnia.
Regulamin i karta uczestnika dostępne są na stronie: https://sgilo.edupage.org/news/#20

Autor: Marcin Olechnowski

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close