ZIELONA GÓRA:

„Zielona Strzała pomknie dalej”. Cel: ruszyć z północy na południe miasta

Za niecały rok rowerzyści z Zielonej Góry i okolic będą mogli więcej podróżować po mieście. Wydłuży się trasa Zielona Strzała. Rozstrzygnięto przetarg na budowę kolejnych dróg rowerowych.

Prace przewidują m.in. stworzenie dwóch kładek: na alei Wojska Polskiego oraz przebudowę wiaduktu kolejowego na ulicy Sikorskiego. Stanie się on wiaduktem rowerowym.

Te elementy, które będą realizowane, to jest siedem odcinków. Mają połączyć to, co w Zielonej Górze funkcjonuje do tej pory. Zielona Strzała kończyła się przed wiaduktem na Wojska Polskiego. Ten wiadukt wreszcie zostanie przebudowany, Zielona Strzała pomknie dalej. Drugi z elementów – po lewej stronie kończy się ścieżka rowerowa. Ona pójdzie dalej, będzie dochodziła do Trasy Aglomeracyjnej. Kolejna przebudowa to jest wiadukt, który został rozebrany. Kiedyś był wiaduktem kolejowym. Teraz będzie to kładka rowerowa – na ulicy Sikorskiego.Janusz Kubicki

Docelowo rozbudowana Zielona Strzała ma połączyć północ i południe miasta. Szczegóły podaje radny Robert Górski.

Połączy ponad 15 istniejących i projektowanych dróg dla rowerów. Połączy się też z wielkimi inwestycjami na północy i na południu miasta. Na północy będziemy mogli dojechać aż do Cigacic, do mostu nad Odrą. Na południu będziemy mogli skorzystać z dróg dla rowerów, które połączą Raculę, Drzonków, Kiełpin, Ochlę czy też Zatonie i Marzęcin.Robert Górski

Rozbudowa przewiduje też stworzenie miejsc wypoczynku. Pojawią się stojaki, ławki, kosze na śmieci i stacje serwisowe dla rowerzystów.

Głównym wykonawcą inwestycji będzie Przedsiębiorstwo Drogowe Bud-Dróg z Kożuchowa. O wyzwaniach związanych z jej realizacją mówi Marcin Kwapiszewski, pełnomocnik firmy.

Chyba największym wyzwaniem będzie przebrnięcie formalno-prawne prac projektowych, które jest najbardziej uciążliwym elementem w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Myślę, ze najciekawszym elementem będą kładki, czyli obiekty inżynierskie. Z tym, że bezpośrednio my jako firma nie będziemy ich realizować, tylko nasz podwykonawca – zielonogórskie MOSTY. Jeśli chodzi o organizację ruchu, to ciężko mi teraz powiedzieć, jak będzie zaprojektowana. Na pewno będzie miała akceptację odpowiednich urzędów.Marcin Kwapiszewski

Budowa realizowana przez kożuchowską firmę jest jednym z pięciu elementów rozbudowy infrastruktury rowerowej na terenie miasta. Będzie kosztować prawie 6 milionów 800 tysięcy złotych. Zostanie wykonana do 30 czerwca 2018 roku.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00