ZIELONA GÓRA:

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu udogodnieniem dla pacjentów [WIDEO]

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową platformę. Tym razem jest to Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Usługa działa w identyczny sposób jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna. Skorzystać z niej możemy więc w każdy dzień roboczy po godzinie 18 oraz w niedzielę i święta. 

Żeby skorzystać z porady pielęgniarskiej, lekarskiej czy też uzyskać e-skierowanie lub e-zwolnienie lekarskie, wystarczy zadzwonić pod numer 800 137 200. Tłumaczy Joanna Branicka, rzecznik prasowy Lubuskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zostaniemy połączeni z pielęgniarką lub położną, która wypyta nas o nasze dane. Oraz stan zdrowia. Poradzi co dalej robić. Jeśli stan zdrowia będzie tego wymagał, to zostaniemy połączeni z lekarzem. Jeśli będzie konieczność osobistej wizyty, to zostanie ona zrealizowana. 

Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu mogą skorzystać także osoby nieposługujące się językiem polskim.

TPK jest tak skonstruowana, że można z niej skorzystać również w obcym języku. Jest dostępna po angielsku, rosyjsku i ukraińsku. Jest także przygotowana wersja dla osób niesłyszących, na specjalnym wideo czacie. 

Głównym założeniem usługi jest odciążenie lekarzy pierwszego kontaktu oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00
X

Zgłoszenie błędu w tekście

Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: