ZIELONA GÓRA:

Przejedzeni po świętach? Kilka rad (także na przyszłość) od dietetyczki

Tu jajko, tam kiełbasa, słodki mazurek… I na wadze przybyło dodatkowych kilogramów. Czy faktycznie święta, poza miłymi wspomnieniami z rodzinnego spotkania, muszą zawsze dostarczać nam mnóstwa kalorii? Odpowiedzi szukaliśmy wraz z dietetyczką Aleksandrą Majsnerowską.

Wielkanoc czy jakiekolwiek inne święta są dla nas wyzwaniem. Zwłaszcza jeżeli w pozostałe dni staramy się przestrzegać diety. Sprawdza się zasada „zakazany owoc smakuje najlepiej”. Zatem po pierwsze – jedzmy z umiarem, a po drugie – wyjdźmy chociaż na chwilę z domu.

To, co nas też gubi, to brak ruchu. Zasiadamy do stołu i zapominamy o aktywności fizycznej. A skoro wiemy, że zjemy więcej w te święta, to faktycznie poświęćmy trochę więcej czasu na spontaniczną aktywność fizyczną, czyli spacer z rodziną. Odejdźmy na chwilę od stołów. Nie musimy tego dnia trenować, biegać 10 kilometrów, żeby spalić tę kiełbasę czy jajka. Natomiast małe, spontaniczne aktywności na pewno każdemu się przydadzą.Aleksandra Majsnerowska

Nie zapomnijmy, że oprócz jedzenia istotne jest również przyjmowanie płynów.

Układ pokarmowy jest przeciążony, bo trawi zdecydowanie dłużej niż przez ten czas, kiedy siedzimy przy stole. Na pewno zbieramy więcej wody, więc nie zapominajmy o odpowiednim nawodnieniu. Więcej ruchu, więcej płynów po świętach, lekkostrawne jedzonko i myślę, że w kilka dni powinniśmy wrócić do formy.Aleksandra Majsnerowska

Poza tym święta muszą się kiedyś skończyć. Nie przedłużajmy ich sobie zajadaniem smakołyków przez kolejne dni. Najlepiej pomyśleć o tym dużo wcześniej i przygotować ich tyle, by później nie zalegały w lodówce, a potem w naszych żołądkach.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close