ZIELONA GÓRA:

“Jedynka” i “Budowlanka” wysoko w rankingu szkół!

„Budowlanka” w pierwszej dwudziestce, a I Liceum Ogólnokształcące w pierwszej setce – to wyniki zielonogórskich szkół w rankingu „Perspektyw”. Po raz kolejny pismo opublikowało zestawienie najlepszych placówek oświatowych. Pod uwagę wzięło wyniki matur, egzaminów zawodowych i olimpiad przedmiotowych, do których przystępowali uczniowie.

Spośród zielonogórskich liceów najwyżej w rankingu znalazło się I Liceum Ogólnokształcące. W województwie zajęło 2. lokatę (za Społecznym LO w Żarach), a w rankingu ogólnopolskim ma 92. miejsce. Czy liceum zamierza wykorzystać ten fakt do promowania siebie? Czy dla przyszłych uczniów pozycja szkoły w rankingu ma znaczenie?

Ten kij ma dwa końce. Z jednej strony są rzeczywiście przyszli uczniowie i ich rodzice, którzy zwracają uwagę na to miejsce rankingowe. I niestety, jest ta druga, ciemniejsza strona – czasami to wystraszy przyszłych absolwentów i jest przyczyną mówienia o „wyścigu szczurów”. Chciałam powiedzieć, że jest to nieprawdziwe. W tym rola nauczycieli i mojego centrum pomocy psychologiczno-pedagogicznej, żeby wytłumaczyć, że to prowadzi donikąd. Dzisiaj świat nie czeka na uczniów prymusów z paskami, tylko na uczniów i absolwentów, którzy coś wiedzą dobrze i lepiej.

„Budowlanka” zajęła 19. miejsce w ogólnopolskim rankingu techników, natomiast w województwie jest na najwyższym stopniu podium. Jaka jest recepta na utrzymanie pozycji lidera?

Receptą jest praca, praca, praca, optymizm i budowanie atmosfery w szkole. To jest bardzo ważny moment, że praca wykonana w zeszłym roku wywindowała nas po raz kolejny. Od samego początku realizujemy nauczanie zdalne. Jesteśmy po egzaminach zawodowych. Dzieci wychodziły zadowolone – i to, co mnie bardzo budowało – mówiły, że zadania były trudne, ale nie dla nich – wszystko zostało omówione, opracowane. W związku z tym po egzaminach zawodowych wiem, że nauczyciele i młodzież cudownie pracują.

Pełne zestawienie szkół w rankingu „Perspektyw” znajduje się na tej stronie.

autorzy: Aleksandra Pietruszewska, Jerzy Jackowski

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Zobacz więcej
Back to top button
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: