ZIELONA GÓRA:

Jak będą się ładować zielonogórskie „elektryki”? MZK już to sprawdziło

Widok elektrycznych autobusów na ulicach Zielonej Góry powoli staje się powszechny. Mieszkańcy mogą dojechać nimi chociażby na ulicę Braniborską lub Wyczółkowskiego. Jednocześnie kończą się testy stacji, w których autobusy są ładowane.

Taką próbę pomyślnie przeszła stacja pantografowa przy ulicy Wyspiańskiego. Gdy „elektryki” już na dobre zaczną jeździć po mieście (tabor ma liczyć 47 pojazdów), ich ładowanie będzie się odbywać w przerwach między kursami.

Podczas przerw 15-, 20-minutowych jesteśmy w stanie doładować 3/4 baterii, co wystarczy na kolejne dwa kursy. Jeden kurs to przeciętnie 10 kilometrów.Jacek Newelski, kierownik rozkładu jazdy i marketingu MZK Zielona Góra

W trakcie ładowania autobus na pętli musi być pusty.

Oczywiście pasażerowie nie mogą być wtedy w pojeździe – takie są po prostu przepisy. Kierowca po wysadzeniu pasażerów podjedzie w odpowiednie miejsce, włączy przycisk pantografu. Ten pantograf automatycznie opuści się z ładowarki do autobusu i w czasie przerwy doładuje autobus.Jacek Newelski

Następne stacje ładowania elektrycznych autobusów pojawią się przy Centrum Przesiadkowym, na Jędrzychowie oraz ulicy Wrocławskiej. Łącznie znajdą się w 11 lokalizacjach.

źródło: tvzg.pl

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close