ZIELONA GÓRA:

Górski: „ścieżka rowerowa przez las? Zdroworozsądkowo myśląca kobieta z niej nie skorzysta”

Trwa budowa ścieżki rowerowej przez Ochlę. Realizacja zadania wiąże się z wycinką wielu drzew, przeciw czemu protestują społecznicy. Ich zdaniem w ten sposób znika cenny drzewostan w lesie – dęby, buki czy jesiony. Twierdzą, że ścieżka mogła przebiegać za tymi drzewami, a w zamian można było wyciąć sosny. Odmiennego zdania jest radny Robert Górski, prezes stowarzyszenia Rowerem do Przodu.

Radny argumentuje, że gdyby drogi były zlokalizowane dalej, 15 metrów od jezdni, to byłyby droższe.

Musielibyśmy zapłacić za wyłączenie pasa lasu z produkcji leśnej. To kosztowałoby zielonogórskiego podatnika jakieś 4,5 miliona złotych więcej. Czyli możemy zbudować ok. 40 kilometrów dróg dla rowerów za kwotę 5 milionów 400 tysięcy wkładu z miasta, reszta to jest dofinansowanie z Unii Europejskiej. I możemy zbudować tą samą ilość kilometrów dróg dla rowerów za ponad 40 milionów, w 100% z naszego budżetu. Więc jeżeli możemy zrobić 7,5 razy taniej, to zrobiliśmy. Zarzuty tzw. społeczników są więc bezzasadne i nie mają uzasadnienia ekonomicznegoRobert Górski

Górski powołuje się na ustawę o finansach publicznych, w myśl której publiczne wydatki muszą być realizowane w sposób celowy i oszczędny. Argumentuje również, że droga przez las nie jest bezpieczna.

Żadna, zdroworozsądkowo myśląca kobieta po zmroku nie skorzysta z takiej drogi dla rowerów. Taka droga nie będzie miała pełnej funkcji komunikacyjnej, bo strach wjechać do lasu. Jeżeli ktoś zostanie napadnięty albo zasłabnie, to może sobie krzyczeć albo będzie leżał do rana i ktoś może go znajdzie. A jeżeli droga dla rowerów będzie zbudowana przy jezdni, to tam co chwilę przejeżdża jakiś samochód i jest dużo bezpieczniej.Robert Górski

Podstawowym elementem, który zwiększa bezpieczeństwo na drodze, jest oświetlenie. Radny poinformował jednak, że na większości tras nie jest ono przewidziane. Tłumaczy, że to zwiększyłoby koszty. Zgodnie z wcześniejszymi danymi, w okolicy Ochli oświetlenie ma stanąć na odcinku od ronda Zesłańców Sybiru do zbiornika „Dzika Ochla”.

Budowana ścieżka rowerowa przez Ochlę ma charakter komunikacyjny. 85% środków na inwestycję pochodzi ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close