ZIELONA GÓRA:

Domek winiarza wypromuje Zieloną Górę. Informacja turystyczna pokazuje nowe logo

Centrum Informacji Turystycznej zachęca nas, byśmy wkręcili się w Zieloną Górę. Tym będzie promować miasto w folderach, gadżetach i innych materiałach. Pracownicy centrum zaprezentowali również nową identyfikację wizualną.

Hasło „Wkręć się w Zieloną Górę” zdaje się odnosić głównie do turystyki rowerowej, ale może być wieloznaczne – przekonuje Hubert Małyszczyk, kierownik Centrum Informacji Turystycznej w Zielonej Górze.

Trudno, żebyśmy nie zauważali, że warunki do uprawiania turystyki rowerowej w Zielonej Górze się zmieniły. Kiedyś rzeczywiście nie mieliśmy aż tak dużo do zaoferowania. Teraz ludzie przyjeżdżają do nas, widzimy to w informacji turystycznej, i chcą spędzać czas na rowerze, chwalą te ścieżki rowerowe. Dla nas jest to jeden z ważniejszych elementów. Ale proszę zwrócić uwagę, że hasło „Wkręć się w Zieloną Górę” może też nawiązywać do winiarstwa, do wkręcania się w pozytywny klimat miasta. Jest to także hasło chwytliwe.<span class="su-quote-cite">Hubert Małyszczyk</span>

Jednocześnie nie oznacza to rezygnacji ze współpracy polsko-niemieckiej, którą akcentowała dotychczasowa nazwa informacji turystycznej.

Proces powstawania nowego logo poprzedziły długie konsultacje. Przygotowania zaczęły się rok temu.

Przeszliśmy kilka burz mózgów, stworzyliśmy wiele projektów, które ostatecznie nie trafiły do brandingu Zielonej Góry, ale się udało. Musieliśmy pamiętać, że nie robimy znaku dla Zielonej Góry, tylko dla centrum informacji turystycznej. Były trochę inne priorytety, jeżeli chodzi o konstrukcję znaku. Zawsze też staramy się robić rzeczy trochę inaczej, nie robić standardowych projektów, które równie dobrze można by było znaleźć w internecie na pierwszej lepszej stronie z darmowymi znakami.<span class="su-quote-cite">Michał Bassarab, grafik ze studia projektowego</span>

Miasto liczy na to, że dzięki nowej promocji zwiększy się liczba turystów, a Zielona Góra będzie pokazana jako miejsce atrakcyjne do zwiedzania.

Myślę, że przede wszystkim chcemy pokazać Zieloną Górę jako miasto aktywne. Aktywne pod względem i turystycznym, jak również pod względem tego, że mamy i tworzymy kulturę wina, która jest z Zieloną Górą nierozerwalnie związana. Dlatego w logo jest domek winiarza, który góruje nad naszym miastem. Chcemy, aby ludzie, którzy przyjadą do Zielonej Góry, wkręcili się w nią. Myślę, że w tej chwili potrzebujemy hasła, które będzie nas wyróżniało, a „Wkręć się w Zieloną Górę” jest dobrym hasłem.<span class="su-quote-cite">Dariusz Lesicki, wiceprezydent Zielonej Góry</span>

Zmiana logo i hasła promocyjnego to część metamorfoz. Centrum Informacji Turystycznej przygotowuje się do uruchomienia swojego punktu w Zatoniu, będzie też zmieniać stronę internetową.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00