Od pomysłu do biznesu! Takim hasłem opatrzone są wszystkie poradniki dotyczące przedsiębiorczości. Jednak warto je zastosować w praktyce, o czym przekonują Karol Dąbrowski, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii UZ (CPTT UZ) i dr hab. inż. Sławomir Kłos, prof. UZ, Pełnomocnik Rektora ds. Przedsiębiorczości Akademickiej.
Dla studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego udział w szkoleniach organizowanych przez CPTT UZ i pierwszym konkursie „Klakson” jest świetną „rozbiegówką” w wyścigu po biznesowy sukces.
Co robimy? Wspólnie z CPTT ogłosiliśmy w tym roku pierwszą edycję konkursu „Klakson”, [po rozstrzygnięciu, którego] trzy koła naukowe dostały wsparcie na poziomie 45 tyś. zł. Oczekujemy, że wynikiem [pracy laureatów], powstaną produkty, które będzie można skomercjalizować. Świetna sprawa – 45 tyś. zł na wykonanie prototypu. W porównaniu do [innych] projektów, gdzie firmy muszą [same] starać się o bon na innowację, Centrum prowadzi ten konkurs i jego rozliczenie. Koła naukowe zgłaszają zapotrzebowanie, a my przygotowujemy pod nich plany zakupowe i prowadzimy za rękę.
Okres studiów jest dobrym czasem na rozkręcenie własnego biznesu. Aktywność w Kołach Naukowych sprzyja tzw. “burzy mózgów” i kiełkowaniu pomysłów na własny startup. Nawet jeśli komuś się nie powiedzie za pierwszym razem, to nabierze doświadczenia, które będzie owocować w przyszłej karierze zawodowej.
Bardzo nam zależy na tym, tak jak Pan profesor powiedział, żeby część studentów założyła tą [własną] działalność. Jeszcze istotna kwestia, nawet jak komuś się nie powiedzie, jeśli prowadził firmę przez dwa, trzy lata, to nabierze takiego doświadczenia, że znalezienie pracy na stanowisku menadżerskim lub kierowniczym nie będzie żadnym kłopotem. Nikt nie urodził się przedsiębiorcą czy naukowcem, to zdobywa się razem z doświadczeniem.
Centrum skupia się między innymi na stymulowaniu innowacyjności, promowaniu przedsiębiorczości oraz koordynowaniu wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy Uniwersytetem Zielonogórskim a przemysłem.
W połowie lat 90-tych ubiegłego wieku [w Polsce] zrodziła się chęć wykorzystania potencjału jaki jest w nauce, również do wykorzystania w biznesie. Stąd zrodziła się potrzeba zaistnienia takich Centrów Transferu Technologii, a nasze Centrum zielonogórskie było jednym z pierwszych. My wyróżniamy się jeszcze tym, że oprócz typowego transferu stawiamy też na przedsiębiorczość. Po to funkcjonujemy, żeby wspierać, komercjalizować i nawiązywać współpracę, i być pomostem między nauką a biznesem.
Cała rozmowa z gośćmi Kwadransa Akademickiego, Karolem Dąbrowskim, dyrektorem Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii UZ (CPTT UZ) i dr hab. inż. Sławomir Kłos, prof. UZ, Pełnomocnikiem Rektora ds. Przedsiębiorczości Akademickiej dostępna jest na portalu wzielonej.pl i radiowym Facebooku.
Program Kwadrans Akademicki w każdy czwartek po godzinie 14:00, na radiowej antenie 96fm i Facebooku Radia Index.
Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Czytaj dalejAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.