UCZELNIA:ZIELONA GÓRA:

Zobaczysz więcej niż turysta – w niebie i na ziemi. Zostań pilotem!

Aby zostać pilotem, trzeba wiele cierpliwości i niemało pieniędzy. Warto jednak to poświęcić. Póki jesteśmy młodzi, mamy bowiem inny cenny kapitał – czas. Taka konkluzja płynie z wystąpienia Dominika Pundy, który zachęcał studentów, aby kształcili się na pilotów.

Airbus czy Antonow to nieliczne z wielu maszyn, na których miał okazję latać. A wszystko zaczęło się od nauki w Aeroklubie Ziemi Lubuskiej w Przylepie.

Dostałem parę książek od kolegi na temat lotnictwa. Poczytałem i się zapaliłem, i przyszedłem do aeroklubu. Szkolenie na szybowcach – od tego zaczynałem. Było ciężko, bo nie szło mi. Nie miałem problemu z teorią, bo byłem kujonem, bardziej z praktyką. Nie było to usłane różami. Chciałem pokazać, że u mnie też nie było prosto. Wszyscy widzą mnie jako gościa, który już jest w pewnym momencie, a ta droga zajęła dużo czasu, dużo energii. Ale sama droga też jest fajna.Dominik Punda

Dla przyszłych pilotów istotny jest stan zdrowia. Muszą przejść badania lotniczo-lekarskie. I choć rzeczywiście są schorzenia, które dyskwalifikują, np. padaczka, to już dla osób z wadą wzroku jest szansa. Po wieloetapowym szkoleniu, które może obejmować nawet naukę latania na samolocie konkretnej linii, czas usiąść za sterami.

Latałem Jungmannem – to taki samolot, na którym szkoliło się Luftwaffe przed wojną. Latałem Storchem – to też taki samolot wojenny. Antonow 2. Mam ponad 50 typów, więc całą gamę małych samolotów, mało znanych. Troszeczkę tego się uzbierało.Dominik Punda

Koszt wyszkolenia pilota to około 170 tysięcy złotych. Koszty te można obniżyć np. poprzez podjęcie studiów na uczelni lotniczej.

Po wykładzie zaproszonego gościa Aeroklub Ziemi Lubuskiej zachęcał do udziału w kursie szybowcowym. Rozpocznie się on na początku nowego roku. Praktyczna część szkolenia nastąpi natomiast w maju.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00