UCZELNIA:

Zazieleniło się na Podgórnej! To zasługa studentek ekonomii [ZDJĘCIA]

Uczelniana aula zyskała widoczną z daleka, żywą dekorację. To zielony napis „UZ” w postaci ściennego ogrodu. Pomysłodawczyniami konstrukcji były studentki ekonomii z zielonogórskiej uczelni.

Inspiracja do zbudowania pionowego ogrodu pojawiła się na zajęciach prowadzonych przez dr inż. Monikę Michalską. Wykładowczyni zachęcała do udziału w konkursie Fundacji Sendzimira.

– Napisałyśmy projekt. Spływały one z całej Polski. Mogły być na maksymalną kwotę 15 tysięcy. Później wybierano najlepsze, nasz projekt został jednym z nich. Fundacja Sendzimira przekazywała je do Ministerstwa Środowiska i dostałyśmy grant na zrealizowanie ogrodu za 15 tysięcy – mówi Aleksandra Kruk.

Mimo nietypowej formy roślinność ma zapewnioną pielęgnację. Będzie podlewana samoczynnie, zatroszczą się o nią także studenci Wydziału Nauk Biologicznych. Dziewczyny przyznają, że działania wokół budowy ogrodu były wykorzystaniem ekonomicznej wiedzy w praktyce.

– To była taka prawdziwa lekcja biznesu. Poza tym, że musiałyśmy kontaktować się z firmami zlokalizowanymi w całej Polsce i zbierać najlepsze oferty, to także wszystkie zgody – od prezydenta Zielonej Góry, kanclerz Uniwersytetu. Było więc bardzo dużo papierków i poświęcenia z naszej strony i strony uniwersytetu.

Ale było warto. Jak obserwujemy, ludzie się cieszą, że to jest – dodaje Laura Bundziuch.

Studentki zapewniają też, że ogród pozostanie zielony przez cały rok i będzie korzystnie wpływać na jakość powietrza. Szczegóły w zapisie rozmowy.

Godzina Rektorska – Aleksandra Barańczak, Laura Bundziuch, Aleksandra Kruk

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close