UCZELNIA:

Pracownicy uczelni idą na spacer… badawczy. Będą np. zbierać wiedzę o pszczelarstwie

Wiedzę zdobywa się nie tylko w salach wykładowych czy – jak w obecnych realiach – przed ekranem komputera. Instytut Socjologii Uniwersytetu Zielonogórskiego wyprowadza edukację poza mury uczelni. Proponuje studentom, aby uczyli się w ruchu: poprzez spacery badawcze czy gry terenowe.

Instytut został liderem międzynarodowego projektu „Edukacja Społeczna w Ruchu”. Oprócz socjologii obejmuje on też inne dyscypliny: architekturę, psychologię i pedagogikę.

Możemy realizować swoje pasje poznawcze. W polskim zespole mamy 12 osób. Każda z tych osób ma swoje zainteresowania, cele, subdyscypliny. Podam przykład – jedna z naszych koleżanek zajmuje się pszczelarstwem. Ma pomysł na wizytę studyjną, spacery i rozmowy z pszczelarzami. Przez pryzmat pszczelarstwa można pokazać w zasadzie sytuację na świecie – nie tylko społeczną, ale i klimatyczną, bo pszczoły są detektorem stanu naszej planety. Takich pomysłów jest wiele, myślę, że ten z pszczółkami wiele mówi.

Zadanie „Edukacja Społeczna w Ruchu” jest dofinansowane z programu Erasmus+. Dotacja wynosi prawie 2 miliony złotych. Oprócz badaczy z Zielonej Góry, są zaangażowane w nie uczelnie z Portugalii, Wielkiej Brytanii, Turcji czy Francji. Jaka w tym wszystkim jest rola naszego uniwersytetu?

Będziemy koordynowali całe to „zamieszanie”, mam nadzieję, że skutecznie. Polegać to będzie na współpracy w zespołach i podzespołach tematycznych, w ramach których będziemy przygotowywali się do realizacji, nazwijmy to, produktów projektu. Myślę, że przy okazji będziemy też uczyli się od siebie nawzajem.

Ze względu na okoliczności, czyli pandemię, w zadaniu znalazł się jeszcze jeden element. To kurs online, który będzie dostępny również po zakończeniu działań. Projekt „Edukacja Społeczna w Ruchu” potrwa 3 lata.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00