UCZELNIA:

Od pomysłu do kreacji. Gry studenckim sposobem na sukces

Gry wbrew pozorom mają wiele wspólnego z twórczością literacką. Właśnie takich związków poszukują studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego z kierunku literatura popularna i kreacje światów gier. Wprowadzanie konkretnych wydarzeń i postaci to domena mnóstwa współczesnych rozgrywek.

Dziś funkcjonują one także jak interaktywne filmy. Istotna jest zarówno fabuła, ale i multimedialność. Dlatego twórcy powinni interesować się również sposobem przekazu w mediach. Tym tropem poszli studenci Uniwersytetu Zielonogórskiego i odwiedzili nasze studio.

Nasz kierunek głównie polega na tym, żebyśmy nauczyli się tworzyć historie. Radio pozwala nam na to, żebyśmy umieli w jakiś sposób ją opowiedzieć. Żebyśmy poznawali nowe metody odpowiedzi – nie tylko poprzez interakcje, ale również ton mowy i przez to, jakie uczucia nim wyrażamy.Patryk Kwieciński

A czy dałoby się stworzyć grę, której akcja jest osadzona w radiu? Z jakimi trudnościami zetknęliby się twórcy?

Trzeba by było na początku pomyśleć o odpowiedniej mechanice pracy w radiu. To byłby główny problem, bo wielu ludzi nie wie, jak to wygląda. Trzeba by było najpierw im to pokazać. Później musieliby zrozumieć, co trzeba robić i trzeba byłoby to w odpowiedni sposób zaimplementować. Nie pasowałaby gra w stylu „Wiedźmina”, w którym idziemy, coś pokazujemy i widzimy, jak reagują na to inni ludzie. Trzeba by było chyba bardziej skupić się na oprawie audio.Patryk Kwieciński

Ja bym nawet powiedział, że taka gra byłaby bliżej symulatora niż gry fabularnej – dodał Bartosz Skrzyński.

Również tak jak w przypadku dzieła literackiego czy filmowego, powstanie gry zaczyna się od pomysłu i rozplanowania. Studenci uczą się więc pisania scenariuszy, choć zauważają, że gry są urozmaicone fabularnie, ponieważ gracz może zmieniać bieg wydarzeń.

Jeżeli film, to mamy jedną wersję i wiemy, co się dzieje od początku do końca. Podczas gdy w grze musimy zrobić bramkę logiczną w stylu: masz wybór, wybierasz to, wtedy wychodzi wersja A lub B i znowu wybierasz. Jest więc problem, jak połączyć interakcję z opowiedzeniem historii.Patryk Kwieciński

Godzina Rektorska – Patryk Kwieciński, Bartosz Skrzyński

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close