UCZELNIA:

Naukowcy chcą wprowadzać swoje pomysły do biznesu. Prawo pomaga czy przeszkadza?

Temat tak zwanej ustawy 2.0, czyli nowego prawa o szkolnictwie wyższym i nauce, został już omówiony z punktu widzenia studentów, doktorantów czy pracowników uczelni. Nowe przepisy wpłyną też jednak na sytuację uniwersytetów, jeśli chodzi o współpracę z biznesem. Tego będzie dotyczyło szkolenie w Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego.

CPTT zaprosiło eksperta z dziedziny komercjalizacji nauki – Kamila Kipiela. Zaprezentuje on pracownikom uczelni, jak przenosić naukowe odkrycia i rozwiązania do biznesu, jak je „sprzedać”.

Ekspert przygotował pewien zakres merytoryczny, wokół którego będziemy się poruszać. Przede wszystkim aspekty prawne, ale również aspekty związane z działalnością – jak na przykład zakładać start-upy. Troszeczkę będzie też o własności intelektualnej, gdyż pomimo tego, że temat znany i oklepany, w dalszym ciągu wymaga wyjaśnienia. Ekspert zaproponował szkolenie w formie modułów, ponieważ jest osobą bardzo kontaktową. Jest otwarty na wszelkie pytania, nie boi się dyskusji, ma olbrzymie doświadczenie, dlatego nie ma ścisłych ram, o czym będziemy punkt po punkcie rozmawiać.Karol Dąbrowski, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego

Podobne szkolenie ma w przyszłości odbyć się dla studentów.

To spotkanie, które planujemy dla studentów, ma być bardziej inspirującym, pokazującym na przykładach, kto odniósł sukces, jak to zrobił, jak do sukcesu dochodził. Jesteśmy też na bieżąco do dyspozycji studentów.Karol Dąbrowski

Szkolenie pod hasłem „Konstytucja dla Nauki – szanse i zagrożenia dla przedsiębiorczych uczelni” odbędzie się 10 i 11 czerwca o godzinie 9:00 w sali rady Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego (sala 244).

Download (PDF, 275KB)

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close