UCZELNIA:

Jak i po co publikować artykuły naukowe? Studenci dowiedzieli się w bibliotece UZ

Na swój dorobek naukowcy pracują całe życie. Dobry badacz nie może oczywiście zaistnieć w świecie nauki bez publikowania artykułów. O tym, jak je zamieszczać i z czego korzystać przy ich pisaniu, powinny wiedzieć m.in. osoby, które specjalizują się w naukach medycznych. Aby początkujący medycy nie pogubili się w ogromie informacji, w bibliotece Uniwersytetu Zielonogórskiego zorganizowano dla nich spotkanie.

Warto wiedzieć, jak publikować artykuły naukowe, ponieważ umieszczanie swoich prac w renomowanych wydawnictwach daje wiele korzyści – przekonuje Jędrzej Dragan z zielonogórskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland.

Jeżeli chodzi o to, co nam dają takie artykuły, to po prostu przedstawiamy światu efekty naszej pracy. Bo zwykle badamy coś, żeby środowisko naukowe, świat, miał z tego jakieś korzyści. W ten właśnie sposób pokazujemy, co osiągnęliśmy. Teraz będą zmiany – osoby publikujące będą mogły łatwiej dostać się do szkoły doktorskiej. Będą znacznie bardziej rozpoznawalne w środowisku naukowym, gdy będą starać się o pracę w instytutach naukowych, będzie im łatwiej dostawać fundusze na badania naukowe, zdobywać granty.Jędrzej Dragan

Przykładowe rodzaje artykułów, jakie mogą publikować medycy, to teksty z konferencji naukowych czy doniesienia o nowych odkryciach badawczych. Podczas ich pisania pomocne są np. bazy danych z tekstami medycznymi czy z dziedziny pielęgniarstwa.

Są bazy medyczne, m.in. baza Medline czy bazy pielęgniarstwa w ramach wielodyscyplinowych baz EBSCO i PROQUEST, ale też całe mnóstwo tych najbardziej prestiżowych wydawnictw typu Elsevier, EBSCO, Wiley czy też szereg innych baz, które dotyczą dyscyplin pokrewnych medycynie. Są one w całej sieci uniwersyteckiej, dostępne we wszystkich zakresach numerów IP uczelni. Można z nich korzystać prywatnie, zdalnie – trzeba mieć uczelnianego, autoryzowanego maila, ponieważ te dostępy są kodowane i musimy sprostać warunkom licencyjnym.Ewa Adaszyńska, dyrektor Biblioteki Uniwersytetu Zielonogórskiego

Ogółem Biblioteka UZ ma dostęp do ponad 50 baz danych, w których znajdują się 4 miliony dokumentów, w tym książki elektroniczne, czasopisma oraz specjalistyczne artykuły naukowe.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Back to top button
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close