UCZELNIA:

Filozofka z grantem Narodowego Centrum Nauki. Pieniądze na badania dla dr Justyny Kroczak

Naukowczyni z Uniwersytetu Zielonogórskiego znalazła się w gronie czterech badaczy wyróżnionych przez Narodowe Centrum Nauki. Dr Justyna Kroczak z Instytutu Filozofii otrzymała prawie 100 tysięcy złotych na pracę badawczą w ramach konkursu „Sonata11”.

Grant będzie przeznaczony na badania nad myślą filozoficzną na Rusi Kijowskiej w średniowieczu.

Średniowiecze to epoka wybitnie religijna, (…) nakierowana na to, co wewnętrze, duchowe, zwrócona ku Bogu. (…) to również okres, kiedy powstają nowe państwowości – jedną z nich stanowi Ruś Kijowska (…). Właściwa historia Rusi rozpoczyna się od przyjęcia przez nią chrztu w 988 roku. Przyjęcie chrześcijaństwa stało się zaproszeniem do uczestnictwa w życiu narodów cywilizowanych, ale to wybór wspólnoty wyznaniowej określał rodzaj i jakość tego uczestnictwa. Włodzimierz I Wielki, książę kijowski, wybrał obrządek bizantyjski tj. prawosławny (…). Ta historyczna decyzja wpłynęła na kierunek formowania się kiełkującej kultury ruskiej – tak dr Justyna Kroczak uzasadnia naukowe zainteresowanie tym zagadnieniem.

Przyznane wsparcie finansowe jest drugim w naukowej karierze badaczki. Dzięki poprzednim środkom z Narodowego Centrum Nauki powstała monografia o filozofii wszechjedności Pawła Florenskiego.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Close
Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close