ROZMOWA NA 96 FM:

Łuk Mużakowa dorówna Woodstockowi? Są na to szanse

Brązowe tablice na drogach informują o tym, jakie zabytki możemy zobaczyć w naszym regionie. To m.in. zasługa Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej LOTUR. Poza tym, że sprawdza ona prawdziwość umieszczonych na nich informacji, zajmuje się promocją najciekawszych zakątków i obiektów województwa.

LOTUR jest organizatorem konkursu na najlepszy produkt turystyczny w regionie. Spośród zgłoszonych atrakcji kapituła wybiera 3 produkty. Wyróżniła m.in. Geopark Łuk Mużakowa. Został on nominowany do certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej.

W tym roku się nam poszczęściło, bo właśnie Geopark Łuk Mużakowa zdobył certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Jest to bardzo duże wyróżnienie, jeśli chodzi o dziedzinę turystyki w Polsce. Bowiem już teraz, poprzez Polską Organizację Turystyczną, będą prowadzone działania promocyjne, a jak wiemy, promocja dzisiaj kosztuje i to bardzo dużo. A żeby tych pieniędzy było jeszcze więcej, to właściciele atrakcji muszą z siebie dać wszystko – poprawić, zrobić coś więcej. Wówczas my, jako regionalna organizacja turystyczna, nominujemy ich do certyfikatu złotego. A jak zyskają certyfikat złoty (a twierdzę, że mają dużą szansę), to wówczas są działania promocyjne.<span class="su-quote-cite">Jadwiga Błoch, prezes Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej LOTUR</span>

Złoty certyfikat uzyskał wcześniej Przystanek Woodstock. Wówczas wiązało się to z działaniami promocyjnymi w kwocie 300 tysięcy złotych. Za tę sumę Polska Organizacja Turystyczna zrealizowała 3 filmy promocyjne. Były one kilka razy emitowane w publicznej telewizji.

Osobiście LOTUR przyznaje zaś wyróżnienia „Lubuska Perła Turystyczna”.

Produkty można zgłaszać w różnych kategoriach. To może być obszar, impreza, szlak turystyczny. Oczywiście wszystko musi być związane z turystyką, z atrakcjami turystycznymi, pobytem turystów, jedzeniem. Turysta musi mieć zabezpieczone wszystko. I to trzeba ładnie opisać, przedstawić za pomocą zdjęć, można również za pomocą krótkich filmików. I czekać na ocenę. Ale jak już się coś zgłosi, to maszyna ruszy, bo chociażby w naszym wydawnictwie „Kochaj Lubuskie” ten produkt pokazujemy.<span class="su-quote-cite">Jadwiga Błoch</span>

W całej Rozmowie na 96 FM – na portalu wzielonej.pl i na radiowym Facebooku – pojawił się również temat współpracy z sąsiadami zza Odry.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00