LUBUSKIE:UCZELNIA:

Spokój, przyroda i bogate dzieje – Przytok nie tylko dla młodzieży

Wiele miejscowości w województwie lubuskim czeka na odkrycie swojej historii i atrakcji. „Przytok – tam, gdzie przeszłość nigdy nie milknie” to hasło, które promowało jedną ze wsi w powiecie zielonogórskim. 18 maja odbyła się tam konferencja Instytutu Historii Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Spotkanie było poświęcone historii i zabytkom miejscowości, m.in. renesansowemu pałacowi – siedzibie Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii. Walory Przytoku nie kończą się jednak na tym obiekcie.

– Przytok jest bardzo atrakcyjny – nie tylko nasz pałac i zabytkowy park, ale również zabytkowy kościół. Myślę, że spokój, cisza, przepiękne lasy w okolicy, cudny zabytkowy park z pomnikami przyrody, mały staw, to są walory Przytoku i tych małych, ukrytych gdzieś w lasach miejscowości – uważa Grażyna Płońska, dyrektor placówki.

O dziejach, architekturze i przyrodzie Przytoku mówili m.in. prof. Robert Skobelski, prof. Małgorzata Konopnicka i mgr inż. Maciej Taborski. Pomimo naukowego charakteru spotkania, rozpoczęto je niestandardowo, od spektaklu „Mały Książę” w wykonaniu uczniów i wychowanków ośrodka.

– Uznajemy, że przesłanie tego utworu jest ważne dla naszej młodzieży, która boryka się z różnymi trudnościami. Przesłaniem „Małego Księcia” jest właśnie to, że najważniejsze jest to, co wewnątrz w człowieku, a nie to, co widzimy. Taki był nasz zamysł, zamysł również osoby sprawującej nadzór nad kołem teatralnym – pani Romany Walenciak i młodzieży, która brała udział w spektaklu.

Środowisko Przytoku sprzyja nie tylko edukacji i terapii młodzieży, ale także mieszkańcom województwa. W pobliżu ośrodka funkcjonuje młodzieżowe schronisko, w którym miejsce noclegu może znaleźć 60 osób.

Więcej informacji o konferencji zorganizowanej w Przytoku oraz Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii usłyszycie w poniższej rozmowie.

Godzina Rektorska – Grażyna Płońska

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Tagi
Zobacz więcej

Powiązane artykuły

Close
X

Spelling error report

The following text will be sent to our editors:

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close