POLSKA I ŚWIAT:

Jakich mamy matematyków?

Nauczyciele mogą rejestrować swoje klasy przez formularz zgłoszeniowy dostępny na specjalnym portalu www.policzmytorazem.pl. Nabór chętnych trwa do 17 września.

Udział w badaniu jest całkowicie bezpłatny. Każdego roku wyniki diagnozy będą udostępniane zarejestrowanym nauczycielom tuż po e-egzaminie, którego pierwsza odsłona odbędzie się na początku października. W skład zestawu egzaminacyjnego wejdzie 20 zadań zamkniętych i 5-8 zadań otwartych. Cały egzamin potrwa 90 minut.

Projekt ma umożliwić monitorowanie wiedzy i umiejętności matematycznych gimnazjalistów w perspektywie trzech kolejnych lat. E-egzaminy co roku będą rozwiązywali ci sami uczniowie, a dzięki ich pracy nauczyciele i dyrektorzy otrzymają szczegółową informację na temat efektywności nauczania matematyki w swoich gimnazjach.

Projekt jest prowadzony przez dr Jacka Stańdo z Politechniki Łódzkiej. Jest on pionierem w badaniach edukacyjnych z wykorzystaniem rozwiązań internetowych. Pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej przeprowadził pierwsze w Polsce e-egzaminy.

W 2008 r. przetestował ponad 4 tysiące gimnazjalistów próbnym e-egzaminem z części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego, a w ubiegłym roku przeprowadził próbną e-maturę z matematyki. Obecnie wraz z wydawnictwem Nowa Era rozpoczął projekt “Policzmy to razem – Ogólnopolską Akcję Diagnozy Matematycznej”.

Jak zapewniają organizatorzy akcji, dzięki udziałowi w diagnozie nauczyciele matematyki będą mogli sprawdzić skuteczność swoich metod nauczania, a szkoła uzyskać diagnozę poziomu wiedzy i umiejętności gimnazjalistów z matematyki.

“Zebrane dane dostarczą wielu cennych informacji Ministerstwu Edukacji Narodowej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, a także samym nauczycielom” – wylicza dr Jacek Stańdo. “Badanie jest bardzo ważne ze względu na wprowadzenie w 2010 roku obowiązkowej matury z matematyki” – dodaje.

Twórcy akcji wierzą, że zastosowanie multimedialnych egzaminów wpłynie na podwyższenie poziomu umiejętności informatycznych uczniów, a także na ich zainteresowanie wiedzą i umiejętnościami z matematyki. Zachęci również nauczycieli i dyrektorów do praktycznego stosowania nowoczesnych rozwiązań w procesie nauczania oraz wypracowania dobrych praktyk egzaminowania z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Autor: Źródło: PAP Nauka w Polsce

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00