HOTZIELONA GÓRA:

Czy rower miejski przegrywa z hulajnogami elektrycznymi?

Gdy się pojawiły w 2018 roku były hitem, a operator donosił o kolejnych rekordach wypożyczeń. Trzyletnia umowa z operatorem Zielonogórskiego Roweru Miejskiego dobiegła końca, ale rowery z miasta nie znikną.

Janusz Kubicki zapewnił w programie Prezydent na 96 FM, że wypożyczalnia wiosną powróci. Niepokój mieszkańców budził fakt, że wraz ze zniknięciem rowerów w przerwie zimowej zniknęła też cała infrastruktura. Miasto ogłosi przetarg na nową, tym razem 2-letnią umowę.

Firma, która zakończyła 3-letni okres zabrała swoje rzeczy, które były jej własnością. Nowa firma lub ta sama, która wygra postępowanie przetargowe postawi kolejne. Założenie jest takie, żeby rower miejski funkcjonował tak jak do tej pory.

Rowery na początku cieszyły się olbrzymim zainteresowaniem, ale miasto zauważa, że w ostatnim czasie zaczęły przegrywać rywalizację z elektrycznymi hulajnogami, które również za sprawą kilku operatorów są obecne w Zielonej Górze.

Widać, że podkopały troszkę pozycję roweru miejskiego hulajnogi elektryczne. To było widoczne, bo mieliśmy spadek liczby wypożyczeń, stąd nową umowę na rower miejski chcemy na dwa lata i chcemy obserwować trendy.

A wy co częściej wybieracie? Rowery miejskie czy w ostatnim czasie hulajnogi elektryczne? Dajcie nam znać. My dodajmy, że firma Nextbike, która była operatorem Zielonogórskiego Roweru Miejskiego w ostatnich trzech latach oferowała wypożyczalnię 400 rowerów na 40 stacjach. Pierwsze 20 minut jazdy było bezpłatne.

Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl+Enter.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00
X

Zgłoszenie błędu w tekście

Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: