ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Zimowy płyn do spryskiwaczy. Czy wiesz, czym różni się od letniego?

Płyn do spryskiwaczy to chyba jeden z najczęściej uzupełnianych płynów samochodowych. Nie ma przecież nic bardziej irytującego, niż ten moment, gdy kończy się płyn w spryskiwaczach podczas długiej podróży autem, a do najbliższej stacji mamy przed sobą jeszcze kilkanaście kilometrów. Płyny do spryskiwaczy różnią się od siebie składem i właściwościami, dlatego tak ważne jest, by stosować wersję letnią przy temperaturach dodatnich, a zimą używać tylko płynu zimowego – najlepiej takiego z przeznaczeniem do ekstremalnie niskich temperatur. Dlaczego tak ważna jest wymiana płynu do spryskiwaczy w okresie zimowym, wyjaśnia poniższy artykuł.

Płyn zimowy i płyn letni – czy jest jakaś różnica?

Płyn zimowy ma nieco inny skład niż letni. Dzięki zawartości alkoholu nie powinien zamarzać w temperaturze do -20 stopni Celsjusza. Informacja o temperaturze maksymalnej, w jakiej można stosować dany płyn, zawsze jest zaznaczona na opakowaniu. Im większa tolerancja płynu na ujemne temperatury, tym większa zawartość alkoholu. Płyny zimowe często są mocno aromatyzowane, by zniwelować zapach alkoholu. Ponieważ może to drażnić kierowcę oraz pasażerów, a nawet powodować alergie, ważne jest, aby dobrać płyn, którego zapach nie będzie nas rozpraszał w trakcie jazdy. Najistotniejsze jest jednak to, by płyn zimowy sprawdzał się w usuwaniu zabrudzeń z szyb oraz zapewniał odpowiednią widoczność podczas jazdy w trudnych, zimowych warunkach. Płyny różnych producentów mogą różnić się jakością, wydajnością oraz skutecznością. Dobranie odpowiedniego, który nie będzie rozmazywał brudu, ale skutecznie i szybko go usuwał, jest niezwykle istotne, ponieważ brudna szyba może prowadzić do opóźnienia reakcji kierowcy na różnego rodzaju przeszkody pojawiające się na drodze. Szczególnie polecamy zapoznanie się z ofertą produktów marki Moje Auto, dostępną na stronie www.moje-auto.pl. Znaleźć tam można płyny do spryskiwaczy doskonałej jakości w przystępnej cenie. Płyn letni absolutnie nie sprawdzi się podczas bardzo niskich temperatur, gdyż po zamarznięciu znacznie ograniczy widoczność, a ponadto będzie trudny do usunięcia ze zbiornika. Może nawet uszkodzić silniczki i wężyki spryskiwaczy auta, co wiązać się będzie ze sporymi kosztami naprawy. Przed płynem letnim stawiane są zdecydowanie mniejsze wymagania, niż przed jego odpowiednikiem zimowym. W lecie najistotniejsze jest usuwanie owadów z szyby i kurzu, natomiast zimą płyn do spryskiwaczy musi poradzić sobie z błotem pośniegowym, solą oraz lodem i śniegiem. Produkty bardzo złej jakości mogą nie tylko nie spełnić naszych oczekiwań, ale także niekorzystnie wpłynąć na samochód, np. odbarwiając lakier lub uszkadzając wycieraczki.

Płyny do spryskiwaczy można kupić właściwie wszędzie – w marketach, na stacjach benzynowych, w sklepach motoryzacyjnych oraz na aukcjach internetowych. Mają one różne ceny oraz pojemności. Ważne jednak, by wybierać produkty sprawdzonych marek, a nie przypadkowe, okazyjne cenowo nowości, gdyż można łatwo dać się oszukać.

Warto pamiętać, że płyn do spryskiwaczy to coś, na czym nie warto oszczędzać – dobra widoczność na drodze bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo zarówno kierowcy, pasażerów, jak i innych pojazdów.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00