Home / Kultura / Pozostałe / Szybko i smacznie! Żadnych fast-foodów!
(fot. www.sxc.hu)

Szybko i smacznie! Żadnych fast-foodów!

Nie musimy rezygnować z ulubionych potraw, wystarczy zamienić je na zdrowe odpowiedniki.
 
Samodzielnie przygotowany kebab, gdzie kaloryczne mięso zastąpimy filetem z kurczaka lub indyka oraz dużą ilością warzyw, jest bardzo dobrym tego przykładem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dietetyczny kebab
 
Składniki:
  • placki tortilla
  • filet z kurczaka lub indyka
  • przyprawa do kebaba
  • ogórki, pomidory, sałata lodowa
  • jogurt naturalny lub kefir
·         czosnek
·         zioła np. oregano lub bazylia
·         sól,pieprz
 
Zamiast bułki można w zależności od ilości czasu na przygotowanie użyć placków do tortilli lub usmażyć naleśniki, w które zawiniemy mięso i warzywa. 
 
Mięso należy posypać przyprawą do kebaba i usmażyć na rozgrzanym oleju, często mieszając. 
Dowolnie wybrane warzywa np. sałatę, pomidora i ogórka pokroić wedle upodobania. Można również użyć ziół, takich jak bazylia lub oregano.
 
Przygotowanie sosu to równie szybka i prosta czynność, wystarczy jogurt naturalny połączyć z czosnkiem granulowanym lub świeżym przeciśniętym przez praskę, a następnie dodać sól i pieprz.
 
Podgrzane placki tortilli posmarować sosem ułożyć mięso i warzywa, wszystko jeszcze raz polać sosem i zawinąć. Smacznego!

Autor: Karolina Kaźmierczak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close