Home / Kultura / Pozostałe / Sześć kroków do pięknej sylwetki ! Cz. 2.
(fot. www.sxc.hu)

Sześć kroków do pięknej sylwetki ! Cz. 2.

Człowiek jest indywidualny, bo to od niego będzie zależało, jaki sposób aktywności fizycznej wybierze i jak często. Sport można znaleźć wszędzie, nawet wchodząc po schodach. Wystarczy tylko wyjść z domu. Chciałabym dlatego zaproponować Wam, jak możecie spędzać miło czas, a zarazem spalać zbędne kalorie. Pokażę Wam przyjemne ćwiczenia i sprzęty, które wiele nie kosztują, a potrafią zdziałać niemało.
 
Tylko poranna gimnastyka, a tak wiele
 
Na początku pragnę wspomnieć, że bardzo ważna w naszym życiu jest poranna gimnastyka, czyli rozciąganie. Zdaje sobie sprawę z tego, że niewielu z nas ma na to czas. Powodem jest wczesne wstawanie do szkoły lub do pracy. Wystarczy jednak wstać tylko 8 minut wcześniej, aby wykonać najprostsze ćwiczenia. To tylko 8 minut, a dzięki nim wzbogacisz swój organizm o dodatkową energię oraz dobre samopoczucie. Aktywność fizyczna prowadzi do wytwarzania endorfiny szczęścia. Z tego względu, zaczynając dzień od ćwiczeń na pewno nie pożałujesz. Będziesz tryskać radością, a na dodatek poprawisz swoją kondycję.
 
Najlepsze metody by uporać się z kaloriami
 
Jeśli dysponujesz zwiększoną ilością czasu polecam uczęszczanie na basen, aerobik lub siłownię. Te miejsca naprawdę potrafią zmobilizować do pracy. Z mojego punktu widzenia najprzyjemniejszy jest basen. Tutaj nie czujesz zmęczenia, nie oblewa Cie pot, relaksujesz się, a twój tłuszczyk znika w zadziwiająco szybkim tempie. Koszt pływalni jest ponadto znacznie mniejszy niż siłownia czy aerobik. W Zielonej Górze mamy dostęp do dwóch pływalni. Skorzystaj z tego. Jeśli nie interesuje Cie taki sposób sportu, proponuję wieczorne bieganie. Przyszedł maj, a wraz z nim ładna, ciepła pogoda. Nie trać tego. Nabierz sił oraz motywacji i wyjdź z domu. Może spotkasz znajomego, a także spędzisz miło wieczór, na który nie przewidywałaś żadnych atrakcji.
 
Przełomowa innowacja do ćwiczeń fitness
 
Aby utrzymać naszą motywację, możesz zaopatrzyć się w tanie, a bardzo przydatne sprzęty do ćwiczeń. Jednym z najprostszych przyrządów jest Hula Hop. To magiczne koło jest rewelacyjne na zbudowanie ,,talii osy”. Możesz w trakcie tego: słuchać muzyki, czy oglądać film. Pamiętaj, abyś tylko nie przesadzała. Zbyt częste i zbyt długie kręcenie może spowodować uszczerbek na zdrowiu, a dokładniej na kręgosłupie. Proponuje dzienna normę: pół godziny i nie więcej. Tenże Hula Hop jest zwykłym plastikowym kołkiem, jednakże istnieje także specjalna seria stworzona do ukształtowania mięśni brzucha. To oszałamiające Hula Hop z masującymi kulkami z nanocząsteczkami srebra emitującymi aniony, wpływa niesamowicie na stan zdrowia. Specjalnie zaprojektowane miękkie kulki masujące, podczas wykonywania ćwiczeń wywierają nacisk na mięśnie brzucha, pleców, bioder oraz pośladków. Na uwagę zasługuje również Twister, który jest mały, tani i bardzo skuteczny. Wystarczy położyć Twister na podłodze, stanąć na nim stopami i wykonywać skręty bioder. Wystarczy 10-15 minut dziennie a poczujesz jak pracują całe biodra, uda i talia. A co najważniejsze – wkrótce zobaczysz efekty!
 
 Hula Hop     Twister
 
Twoja osobista siłownia
 
We własnej osobie polecam w dodatku stepper. Pomaga wzmocnić oraz rozbudować mięśnie nóg i pośladków, a nawet poprawić sprawność układu krążenia. Praca nad nogami, czy pośladkami zależy od tego, czy wykonujesz krótsze, czy głębsze ruchy. Przód ud będzie pracował ciężej przy ruchach głębszych. Przy krótszych bardziej pracują pośladki i łydki. Pośladki i tylne partie ud wzmocnisz chodząc w lekkim odchyleniu do tyłu, tak jakbyś schodziła ze schodów. Stepper w przeciwieństwie do biegania i chodzenia po schodach nie obciąża stawów, dlatego mogą go używać osoby nawet z dużą nadwagą. Na stepperze spalisz w ciągu 10 min ok.100 kcal. Proponuje ćwiczyć, co drugi dzień. Jeszcze jednym przyrządem jest interesująca urządzenie kołyska do ćwiczeń wszystkich mięśni brzucha, szyi i ramion. Zapewnia optymalne ułożenie kręgosłupa podczas ćwiczeń. Wyposażony jest w miękką podpórkę pod głowę, co zapobiega urazom szyi. Moim zdaniem ćwiczyć na takich sprzętach to sama przyjemność. Nie musisz wychodzić z domu, a możesz stworzyć własną siłownię.
 
 Stepper   Kołyska
 
8 min zdziała cuda
 
Każda z nas lubi aerobik lub ćwiczenia z instruktorem. W takiej sytuacji wydaje nam się to łatwiejsze. Jest wiele ogólnodostępnych filmów, w którym możesz ćwiczyć wraz ze specjalistką lub specjalistą. Ja polecam Wam filmy z serii 8 min. To jest tylko 8 min, a naprawdę potrafi zdziałać cuda. Oto linki:
 
– rozciąganie
 – mięśnie brzucha
– mięśnie ramion       
– mięsnie nóg                                 
– mięśnie pośladków

Najważniejsze, abyś nie utraciła motywacji i sił. By utrzymać piękną sylwetkę, trzeba zwracać uwagę na to, co zjadamy i dbać o naszą kondycje. Stosuj się do moich rad, a na pewno nie pożałujesz. Wakacje już tuż, tuż. Nie poddawaj się, a zacznij już od dziś. Ćwiczenia wzbogacą Twoje życie o dodatkową energię. Nie zaprzepaść tej okazji, która jest bezcenna!

 

Autor: Katarzyna Beśka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close