czwartek , 8 Grudzień 2016
Home / Kultura / Pozostałe / Menu studenta
fot.
(fot. )

Menu studenta

Gdy zbliża się sesja lub ważne kolokwium, poczciwy student zwiększa liczbę wypijanych kaw i napojów energetycznych, które pobudzają i ułatwiają przyswajanie „czarnej magii”, ale działają krótko i maja niszczycielskie skutki dla naszego organizmu. To dobra dieta jest sposobem na sukces. Warto zaczynać dzień do obfitego śniadania. Miedzy zajęciami często trzeba się przemieszczać, a jedzenie w biegu i pośpiechu równa się nerwicy żołądka, zaburzeniom łaknienia i wrzodami. Życie studenckie to życie w ciągłym ruchu. Zaczynajmy dzień od pełnoziarnistego pieczywa, zawiera ono witaminę B, która pomaga przekształcić węglowodany w energię, metabolizować ważne dla mózgu tłuszcze, budować i utrzymywać w zdrowiu komórki nerwowe. Mile widziana jest wędlina, przetwory mleczne i soki. Na obiad raczej nie ma czasu lub miejsca, dlatego obiadokolacja musi zawierać dodatek warzywny oraz białko pochodzenia zwierzęcego. W ciągu dnia zajadajmy się nasionami słonecznika, orzechami, migdałami, ponieważ dobrze wpływają na wzrok i są odżywką dla mózgu.

W naszym „zawodzie” nie możemy sobie żałować pełnomlecznej czekolady i owoców. Czekolada oprócz dostarczanej energii poprawia samopoczucie, więc podejdziemy do „wyzwań” optymistycznie, a jabłko czy marchewkę dobrze mieć zawsze przy sobie. Nigdy nie wiemy, kiedy głód nas dopadnie, więc lepiej zjeść coś świeżego niż odgrzaną w kiosku zapiekankę za 2 złote, która pół roku leżała w zamrażarce… To, czym wypychamy nasz żołądek, jest odpowiednikiem tego, co dostaje nasz mózg. Dlatego warto zastanowić się, co mamy na talerzu, jeżeli chcemy się sprawniej uczyć.

 
A Wy co jecie? Na forum padło już kilka pomysłów 😉

Autor: Paweł J. Sochacki

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Home / Kultura / Pozostałe / Menu studenta
fot. www.sxc.hu
(fot. www.sxc.hu)

Menu studenta

Gdy zbliża się sesja lub ważne kolokwium, poczciwy student zwiększa liczbę wypijanych kaw i napojów energetycznych, które pobudzają i ułatwiają przyswajanie „czarnej magii”, ale działają krótko i maja niszczycielskie skutki dla naszego organizmu. To dobra dieta jest sposobem na sukces. Warto zaczynać dzień do obfitego śniadania. Miedzy zajęciami często trzeba się przemieszczać, a jedzenie w biegu i pośpiechu równa się nerwicy żołądka, zaburzeniom łaknienia i wrzodami. Życie studenckie to życie w ciągłym ruchu. Zaczynajmy dzień od pełnoziarnistego pieczywa, zawiera ono witaminę B, która pomaga przekształcić węglowodany w energię, metabolizować ważne dla mózgu tłuszcze, budować i utrzymywać w zdrowiu komórki nerwowe. Mile widziana jest wędlina, przetwory mleczne i soki. Na obiad raczej nie ma czasu lub miejsca, dlatego obiadokolacja musi zawierać dodatek warzywny oraz białko pochodzenia zwierzęcego. W ciągu dnia zajadajmy się nasionami słonecznika, orzechami, migdałami, ponieważ dobrze wpływają na wzrok i są odżywką dla mózgu. W naszym „zawodzie” nie możemy sobie żałować pełnomlecznej czekolady i owoców. Czekolada oprócz dostarczanej energii poprawia samopoczucie, więc podejdziemy do „wyzwań” optymistycznie, a jabłko czy marchewkę dobrze mieć zawsze przy sobie. Nigdy nie wiemy, kiedy głód nas dopadnie, więc lepiej zjeść coś świeżego niż odgrzaną w kiosku zapiekankę za 2 złote, która pół roku leżała w zamrażarce… To, czym wypychamy nasz żołądek, jest odpowiednikiem tego, co dostaje nasz mózg. Dlatego warto zastanowić się, co mamy na talerzu, jeżeli chcemy się sprawniej uczyć.

Autor: Paweł J. Sochacki

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close