Home / Informacje / Zielona Góra / Zielonogórscy licealiści idą na Oxford
fot. www.sxc.hu
(fot. www.sxc.hu)

Zielonogórscy licealiści idą na Oxford

Liceum nr. III uzyskało tytuł centrum egzaminacyjnego i jest jedyną szkołą, która nawiązała współpracę z UCAS na zachód od Wisły. Dyrektor, Zbigniew Kościk w rozmowie z Radiem Index zdradza, że proces przygotowujący trójkę do współpracy z UCAS trwał rok. Na pomysł wpadli uczniowie. Dyrektor zaznacza, że wszyscy zainteresowani spoza szkoły, którzy chcą przystąpić do egzaminów muszą z gotowym wnioskiem zwrócić się do Liceum nr. III. – System naboru jest ściśle określony, to nie jest tak że w każdym momencie może przyjechać do nas maturzysta zainteresowany studiami w Anglii. To są określone procedury, których musimy przestrzegać. Jednak jeżeli zwróci się do nas uczeń zainteresowany to z przyjemnością go obsłużymy – podkreśla Zbigniew Kościk.

Dla licealistów korzystających z programu UCAS otwierają się drzwi do renomowanych brytyjskich uczelni. Maturzystka, Emilia Buda jest już po napisaniu testów i teraz z niecierpliwością czeka na wyniki. Uczennica widzi różnice w systemie nauczania i wykształcenia za granicą jednak po studiach i spłacie studenckiej pożyczki planuje wrócić do Polski. – Jeśli chodzi o kierunki techniczne u nas jest zupełnie inny tok nauczania. Na Oxfordzie przez te cztery lata sami wybieramy zajęcia, które chcemy prowadzić. Dlatego postanowiłam przystąpić do egzaminu, jednak jeżeli się tam nie dostane złożę podanie na kilka uczelni w Polsce – tłumaczy Emilia Buda.

UCAS co roku rozpatruje blisko 2 miliony podań, a z nich wybiera najlepszych kandydatów z całego świata. Brytyjskie uczelnie oferują ok. 40 tysięcy kierunków i pomoc finansową dla studentów.

Autor: Weronika Popławska

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close