ZIELONA GÓRA:

Południe miasta zyska ścieżki rowerowe. Ruszymy z Ochli do Drzonkowa

Niemal 8 milionów złotych będzie kosztować kolejna inwestycja w infrastrukturę rowerową w Zielonej Górze. Tym razem dotyczy to południowej części miasta. W zielonogórskim magistracie podpisano umowę na realizację zadania.

W ramach inwestycji będą wybudowane dwie trasy: Z5b z Ochli do Kiełpina i dalej do ulicy Modrzewiowej w Drzonkowie oraz S4 od ulicy Jędrzychowskiej do ulicy Strumykowej w Zatoniu.

W sumie będzie to ponad 11 kilometrów nowych ścieżek rowerowych. Pozwolą nam na to, abyśmy mieli w miarę spójny system, bo to nie jest ostatnie zadanie przewidziane do realizacji. Przetargi związane ze ścieżkami rowerowymi zostały podzielone na pięć zadań, z czego dwa są już rozstrzygnięte, jeżeli chodzi o wykonawców i umowy. Teraz będziemy realizowali to, co jest na terenie Nowego Miasta. Tak, abyśmy mogli bez problemu dojechać rowerem czy to do Drzonkowa, czy do Ochli.<span class="su-quote-cite">Janusz Kubicki</span>

Inwestycja obejmie m.in. budowę ścieżek o bitumicznej nawierzchni, miejsc postojowych dla rowerzystów i oświetlenie ledowe. Pracami zajmie się nowosolska firma Kambud. Na konferencji w sprawie budowy tras rowerowych reprezentował ją właściciel, Wiktor Kamzelski.

To zadanie dla nas jest o tyle ciekawe, że jest to wyzwanie na zasadzie organizacji. Roboty nie są może aż tak skomplikowane. Logistycznie trzeba się mocniej dopasować z uwagi na dojazdy z materiałem i sprzętem.<span class="su-quote-cite">Wiktor Kamzelski</span>

Właściciel zakłada, że budowa rozpocznie się w ciągu dwóch tygodni.

Celem powstania ścieżek rowerowych jest połączenie obszaru starego i nowego miasta oraz zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów. Kolejne przetargi mają być związane ze stworzeniem trasy przez ulicę Łużycką w kierunki Rybna oraz ciągiem pieszo-rowerowym przy rondzie Zesłańców Sybiru.

Docelowo sieć tras rowerowych ma sprawić, że z Zatonia bądź Kiełpina rowerzyści dojadą nad Odrę w Cigacicach.

Nowe ścieżki na południu miasta powstaną do 1 sierpnia 2018 roku. Budowa jest w 85% finansowana ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00