Home / Informacje / Zielona Góra / Malarska gra, która nie zna granic
BWA (fot. archiwum)

Malarska gra, która nie zna granic

Erika Stürmer–Alex, oprócz stosowania tradycyjnych technik artystycznych, w ciągu 50-letniej drogi artystycznej tworzy obiekty i instalacje, zajmuje się sztuką w architekturze i przestrzeni publicznej tworząc artystyczne akcenty w monotonii nowych osiedli, bierze udział w działalności grup artystycznych, próbujących zmienić obraz miejskich peryferii, obrazując socjalne i osobiste losy ich mieszkańców, prowadzi także koła plastyczne i warsztaty. Wymieniając tylko to co najważniejsze, a to tylko niektóre z jej działań. Zależnie od koncepcji twórczej, wykorzystuje estetyczne strategie funkcjonowania mediów, nigdy nie dając się sprowadzić do jednego mianownika. W grupowych działaniach, wspólnie z innymi artystami zawsze interesowało ją, by przelotny moment, gdzie sztuka splata się z życiem, nie popadł w zapomnienie.

Erika Stürmer–Alex (ur. 1938 we Wriezen, Niemcy) należy do najistotniejszych i najbardziej wszechstronnych artystek wschodnioniemieckich, zaskakując ciągle nowymi punktami widzenia na to czym jest i czym może być sztuka. Ukończyła studia w Wyższej Szkole Sztuki w Berlin Weißensee i rozpoczęła drogę artystyczną w duchu wywodzącym się z klasycznego i powojennego modernizmu, który intuicyjnie odwołuje się do tendencji postmodernistycznej. Krąg podobnie myślących studentów, wśród których byli m.in. Robert Rehfeldt (1931 -1993) i Dieter Tucholke (1934 – 1986), który utwierdził ją artystycznie na tej drodze. Najważniejszy jednak wpływ wywarł, niestety ciągle zbyt mało znany malarz, Herbert Behrens-Hangeler (1898 – 1981), który wraz z Kurtem Robbel (1909 – 1986) był jej profesorem w Wyższej Szkole Sztuki w Berlin Weißensee. Tam tez zetknęła się z tradycja niemieckiego ekspresjonizmu, powojennej abstrakcji i Pop Artu. Brała udział w wielu sympozjach, plenerach artystycznych oraz pobytach studyjnych, m.in. w Londynie, Rzymie oraz Brazylii. Jej prace były prezentowane na wielu wystawach indywidualnych, m.in. w Museum Junge Kunst we Frankfurcie nad Odrą oraz w przestrzeni publicznej.

Kuratorem wystawy jest Armin Hauer, wicedyrektor Museum Junge Kunst we Frankfurcie nad Odrą.

 

 

 

 

Autor: Damian Łobacz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close