UCZELNIA:

Współczesne teorie komunikacji II

Organizatorem zainicjowanego przed rokiem spotkania naukowców, specjalistów i studentów zajmujących się zagadnieniami szeroko rozumianej komunikacji społecznej, jest koło naukowe corporate identity & public relations, działające przy Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. „Tegoroczna edycja jest wyjątkowa. Udało nam się zaprosić wybitnych naukowców, specjalistów z dużych firm public relations, a także studentów” – komentuje Agnieszka Łaba, koordynator tegorocznej edycji konferencji. „To bardzo rzadkie zjawisko, kiedy w jednej Sali, wykładowcy, wybitni naukowcy, doświadczeni specjaliści branżowi i studenci, dyskutują nad komunikacją społeczną jak równy z równym, uważamy to za bardzo dobry sygnał, płynący zarówno z ośrodków akademickich jak również z ośrodków branżowych” – dodaje.

Na 4 dni, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uwr, przy współpracy z Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej, stanie się centrum dyskusji nad standardami komunikacji społecznej. „Zeszłoroczna edycja zaowocowała cennymi kontaktami naukowymi i szeroką współpracą ośrodków naukowych w całej Polsce. Stworzony został zalążek ogólnopolskiej dyskusji nad standardami komunikacji społecznej. Tegoroczna edycja międzynarodowej konferencji naukowej to kontynuacja dyskusji dotyczącej corporate identity, communication design, psychologii społecznej oraz reklamy; wierzymy, że pozostało bardzo wiele do powiedzenia  w tej kwestii, dlatego liczymy na żywą i konstruktywną dyskusję” – mówi Mariusz Wszołek, przewodniczący koła naukowego corporate Identity & public relations, które jest głównym organizatorem wydarzenia.

Współczesne wyobrażenie o komunikacji społecznej, public relations i corporate identity jest wyjątkowo zróżnicowane, często utożsamiane z negatywnym działaniem manipulacji, oszustwa i nieetycznych działań. Ideą konferencji, jest próba przełamania złego wizerunku branży i środowisk akademickich. „Zależy nam na tym, żeby komunikacja społeczna i wszystkie jej wymiary nie były dyskredytowane społecznie, należy pracować nad poprawą standardów wiedzy nad komunikacją i jej wizerunkiem wśród społeczeństwa, ale najpierw te standardy trzeba wprowadzić w wysoko zróżnicowanej branży i wśród środowisk akademickich” – uważa prof. dr hab. Michael Fleischer, Szef specjalności corporate identity i public relations, w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu.

Wśród referentów swoje odczyty zaprezentują m.in. prof. dr hab. Dariusz Doliński, prof. dr hab. Michael Fleischer, dr Jarosław Kulbat, dr Urszula Michalik, dr Michał Grech, dr Adam Skibiński, Karolina Dulnik, Agnieszka Kaczor i wielu innych. Docelowo konferencja „Współczesne teorie komunikacji” ma stać się najważniejszym corocznym spotkaniem, dotąd separujących się środowisk akademickich i branżowych. „W zeszłym roku gościliśmy 15 referentów, w tym podejmujemy 40, uważam, że stać nas na jeszcze więcej i z każdym rokiem konferencja będzie bardziej atrakcyjna dla każdego, komu komunikacja społeczna nie jest obca a co ważniejsze obojętna” – stwierdza Agnieszka Łaba.

Zapraszamy do udziału w II edycji ogólnopolskiej konferencji naukowej, organizowanej przez Koło Naukowe Corporate Identity & Public Relations, działające przy Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu.

Konferencja „Współczesne teorie komunikacji II” odbędzie się w dniach 20 – 23 kwietnia 2009 roku, w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytetu Wrocławskiego, przy ul. Joliot Curie 15.

Druga odsłona, zainicjowanego przed rokiem cyklu spotkań podejmujących tematykę szeroko rozumianej komunikacji, jest kontynuacją ogólnopolskiej dyskusji nad standardami komunikacji społecznej. Mamy świadomość, że do powiedzenia w tym zakresie pozostało bardzo wiele. Konferencja „Współczesne teorie komunikacji II” daje możliwość dotknięcia problemu:

– komunikacji społecznej,
– reklamy,
– public relations,
– communication design,
– psychologii.

Jesteśmy przekonani, że proponowana przez nas tematyka i barwność charakterów zaproszonych gości i wybitnych specjalistów, będą stanowiły przyczynek do refleksji nad komunikacją jako zjawiskiem społecznym.

Koło Naukowe Corporate Identity & Public Relations powstało w 2007 roku. Skupia studentów zainspirowanych systemową koncepcją Niklasa Luhmanna i Bauhausowską formułą „form follows function”. Koło Naukowe prowadzi projekty z zakresu diagnostyki procesów komunikacyjnych, corporate identity, public relations i communication design. Od dwóch lat jest organizatorem ogólnopolskiej konferencji naukowej „Współczesne teorie komunikacji”.

 

Autor: Agnieszka Łaba

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00