Home / Informacje / Uczelnia / Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności – nowe studia podyplomowe na UZ
Campus B Uniwersytet Zielonogórski (fot. Gregor)

Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności – nowe studia podyplomowe na UZ

Rozporządzenie poszerza liczbę osób uprawnionych do skorzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej do wszystkich uczniów i wychowanków, którzy wymagają wsparcia ze względu na rozpoznane indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne. Ma to umożliwić zapewnienie każdemu uczniowi kompleksowej oferty pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej jak najbliżej ucznia czyli w środowisku jego nauczania i wychowania (np. szkoła, przedszkole, i inne).

Celem i zadaniem studiów jest:

1) przygotowanie pedagogów terapeutów do prowadzenia indywidualnych i grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi trudności w uczeniu się, a w szczególności trudności w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) oraz trudności w uczeniu się matematyki,

2) przyswojenie i pogłębienie wiedzy uczestników o przyczynach i symptomach zaburzeń rozwoju,

3) wyposażenie w umiejętności pozwalające na świadome i profesjonalne podejmowanie zabiegów profilaktycznych i terapeutycznych w procesie dydaktyczno-wychowawczym w grupach przedszkolnych i szkolnych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

4) pomoc w tworzeniu i doskonaleniu warsztatu pedagogicznego,

5) wyposażenie w umiejętności diagnozowania dzieci zdolnych i twórczych,

6) przygotowanie do pracy z dziećmi zdolnymi i twórczymi.

Tematyka studiów podyplomowych skupiona jest w trzech modułach:

1) terapii pedagogicznej,

2) pedagogiki zdolności

3) pedagogiki twórczości.

Studia skierowane są do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów szkolnych, wychowawców w placówkach oświatowo-wychowawczych, absolwentów studiów magisterskich lub licencjackich z przygotowaniem pedagogicznym.

Ukończenie studiów podyplomowych daje nauczycielowi kwalifikacje pedagoga specjalisty do prowadzenia terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych, klas wyrównawczych. Nadaje również przygotowanie do prowadzenia zajęć z dziećmi zdolnymi i twórczymi.

Autor: Paweł Hekman / źródło: uz.zgora.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close