UCZELNIA:

Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności – nowe studia podyplomowe na UZ

Rozporządzenie poszerza liczbę osób uprawnionych do skorzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej do wszystkich uczniów i wychowanków, którzy wymagają wsparcia ze względu na rozpoznane indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne. Ma to umożliwić zapewnienie każdemu uczniowi kompleksowej oferty pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowanej jak najbliżej ucznia czyli w środowisku jego nauczania i wychowania (np. szkoła, przedszkole, i inne).

Celem i zadaniem studiów jest:

1) przygotowanie pedagogów terapeutów do prowadzenia indywidualnych i grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi przejawiającymi trudności w uczeniu się, a w szczególności trudności w czytaniu i pisaniu (dysleksja, dysgrafia, dysortografia) oraz trudności w uczeniu się matematyki,

2) przyswojenie i pogłębienie wiedzy uczestników o przyczynach i symptomach zaburzeń rozwoju,

3) wyposażenie w umiejętności pozwalające na świadome i profesjonalne podejmowanie zabiegów profilaktycznych i terapeutycznych w procesie dydaktyczno-wychowawczym w grupach przedszkolnych i szkolnych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,

4) pomoc w tworzeniu i doskonaleniu warsztatu pedagogicznego,

5) wyposażenie w umiejętności diagnozowania dzieci zdolnych i twórczych,

6) przygotowanie do pracy z dziećmi zdolnymi i twórczymi.

Tematyka studiów podyplomowych skupiona jest w trzech modułach:

1) terapii pedagogicznej,

2) pedagogiki zdolności

3) pedagogiki twórczości.

Studia skierowane są do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów szkolnych, wychowawców w placówkach oświatowo-wychowawczych, absolwentów studiów magisterskich lub licencjackich z przygotowaniem pedagogicznym.

Ukończenie studiów podyplomowych daje nauczycielowi kwalifikacje pedagoga specjalisty do prowadzenia terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, wyrównawczych, klas wyrównawczych. Nadaje również przygotowanie do prowadzenia zajęć z dziećmi zdolnymi i twórczymi.

Autor: Paweł Hekman / źródło: uz.zgora.pl

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00