UCZELNIA:

Space Marketing na Uniwersytecie Zielonogóskim

Jak mówi prof. Zbigniew Kłos z Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk – W swoim Planie U2020-Strategii Rozwoju w Erze Globalizacji, Unia Europejska stawia na wykorzystanie przestrzeni kosmicznej dla wsparcia europejskiego przemysłu i ekonomii. Stworzona w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat w najbliższym otoczeniu Ziemi infrastruktura satelitarna na potrzeby telekomunikacji, nawigacji oraz obserwacji Ziemi umożliwiła powstanie nowego sektora przemysłu kosmicznego-usług „z orbity”. Ten wschodzący przemysł innowacyjnych serwisów satelitarnych  staje się obecnie siłą napędową innowacyjnych rozwiązań w wielu sektorach gospodarki ( komunikacja, transport, środowisko, rolnictwo, bezpieczeństwo) i administracji. Jednocześnie sektory te tworzą rynek potrzeb na tak wyspecjalizowane usługi. Satelitarne serwisy innowacyjne stają się silnym motorem transformacji sektorów przemysłowych i całej naszej ekonomii. Stają się one największym kreatorem nowych miejsc pracy w przemyśle kosmicznym poprzez tworzenie Średnich i Małych Przedsiębiorstw, jednocześnie dając również wartość dodaną w wielu sektorach wytwórczych- poprzez wzrost ich produktywności i budowę nowych silnych powiązań z klientami. Dla przemysłu kosmicznego „z orbity” dziś stawką jest kreowanie całkowicie nowych rynków i sektorów, które są stymulowane przez satelitarne serwisy innowacyjne. One same przez się mają wpływ na produktywność i innowacyjność firm i administracji publicznej.

Studenci, którzy podejmą te studia zapoznają się z technikami i specyfikacją produktów na rynku usług kosmicznych, zasadami wyboru produktu na tym rynku , efektywnością tworzenia produktu, cyklem rozwoju produktu kosmicznego, technikami spin- off, cenami produktu na rynku usług technologii kosmicznych, zasadami definicji ceny w sektorze non-profit, oceną kosztów, projektowaniem kosztów dla różnych cykli produkcyjnych, kontrolą  i zarządzanie ryzykiem, kosztami ubezpieczenia ,dystrybucji i promocji. Studenci odbędą praktyki w firmach tworzących produkty technik satelitarnych a ekspansja innowacyjnych rozwiązań europejskiego przemysłu kosmicznego tworzy zapotrzebowanie i miejsca pracy dla tego typu specjalistów.

Autor: Źródło: UZ

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00