poniedziałek , 5 Grudzień 2016
Home / Informacje / Uczelnia / Skad studenci biorą pieniądze?
fot. www.sxc.hu
(fot. www.sxc.hu)

Skad studenci biorą pieniądze?

Aż 72 proc. polskich studentów deklaruje, że utrzymują się samodzielnie. Polski student jest najbardziej zajęty w Europie. Nauka i praca zajmuje mu na studiach I stopnia (licencjackich/inżynierskich) średnio 50 godzin tygodniowo, a na studiach magisterskich – 53 godziny. Więcej obowiązków mają tylko Portugalczycy.

Wśród studentów I stopnia polscy studenci poświęcają najwięcej czasu na pracę zarobkową (19 godzin tygodniowo), w przypadku studentów II stopnia to 25 godzin. W Europie wyprzedzają nas jedynie trzy państwa.

W Polsce 35% studentów pochodzi z rodzin o wysokim statusie społecznym (co najmniej jeden rodzic z wyższym wykształceniem), 66% z rodzin o średnim statusie (co najmniej jeden rodzic z wykształceniem średnim), a tylko 2% studentów z rodzin o niskim statusie społecznym.

44% ojców studentów wykonuje pracę fizyczną (są  np. wykwalifikowanymi robotnikami, rolnikami, rybakami, rzemieślnikami, operatorami maszyn).

Zaskakujące są dane dotyczące liczby studentów otrzymujących publiczną pomoc materialną w zależności od pochodzenia społecznego. W przypadku studentów o wysokim statusie społecznym pomoc tę pobiera 31% studentów, a jeśli chodzi o studentów o niskim statusie społecznym – już tylko 29%. Jedynie 9 proc. wszystkich studentów wyższych uczelni korzysta ze stypendiów socjalnych, a zaledwie  7 proc. mieszka w dotowanych z budżetu państwa akademikach. Jednocześnie jednak aż jedna piąta polskich studentów swój status subiektywnie odczuwa jako niski.

Autor: Źródło: MNiSW

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

X

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informcji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close